El pilot olianès Isidre Esteve disposarà d’un millor vehicle en la propera edició del ral·li Dakar. De fet, portarà el mateix model del guanyador de l’edició passada, el del qatarià Nasser al-Attiyah, i només canviarà el motor. Serà com el del tercer classificat, Yazeed al Rajhi. Es tracta d’un Toyota Hilux T1+ amb el qual estarà en condicions de lluitar de cara a cara amb l’elit de l’especialitat.

Segons Esteve, «passem a integrar-nos en la categoria T1+, la més competitiva del Dakar, amb un dels cinquanta cotxes del màxim nivell que tindrà la prova. Hem fet una passa endavant molt important».

Calia avançar

Les experiències acumulades durant la cursa del gener passat gairebé obligaven Esteve a apostar per aquesta categoria. «Els cotxes d’aquesta divisió suposen una passa endavant important a nivell tècnic. Si volíem seguir creixent i ser competitius, havíem d’aconseguir una d’aquestes unitats, i ho hem aconseguit. Els primers quilòmetres de testos amb el Toyota Hilux T1+ confirmen que el salt endavant és impressionant. Ara podem córrer molt més prenent la meitat de riscos que els que teníem l’any passat».

Entre les millores del cotxe hi ha un creixement de les rodes, que han guanyat 14 centímetres de diàmetre i set d’ample, amb la qual cosa tenen més contacte amb el terra. Les llantes també són més grosses i hi ha un allargament del recorregut de les suspensions, la qual cosa minimitza el risc de tenir punxades.

Pel que fa al capítol dinàmic, el nou cotxe d’Esteve i del seu copilot, Txema Villalobos, centra més el motor i els elements adjacents. A més, el propulsor de gasolina atmosfèrica és V8 i cinc litres de cilindrada per generar 350 cavalls.