La carretera C-55 ha quedat col·lapsada aquesta tarda fins a última hora. El tall que s'ha fet al quilòmetre 17,6, a l'alçada de Castellbell per retirar una roca de grans dimensions, ha provocat una llarguíssima retenció, en ambdós sentits, però la situació ha estat especialment complicada per als vehicles que circulaven en direcció sud des de Manresa. La cua des del punt del tall, a prop de l'entrada a l'autopista a Castellbell, arribava fins a l'alçada de la depuradora de Manresa, a la zona dels Condals. Cap a les 9 de la nit, però, el trànsit s'havia normalitzat i es circulava pel tram afectat per l'incidència, sense desviacions.

El cotxes que circulaven en direcció Manresa des de Monistrol de Montserrat, també han tingut problemes de retenció, però durant unes hores ha estat més suau. Carla Sala, una usuària del bus de Barcelona a Manresa ha explicat a aquest diari que ha pujat a Barcelona a l'autocar a les 6.15 i ha estat pràcticament aturada durant 45 minuts entre Monistrol de Montserrat i el punt de la incidència. Però el seu bus encara ha passat per la zona afectada amb trànsit molt restrigit. De fet, per evitar aquest punt en els vehicles que circulaven en sentit nord era complicat, perquè l'autopista no podia fer el paper de by-pass, que sí tenia per als que podien passar de Manresa cap a Barcelona.

Trànsit ha avisat a les 6 de la tarda que obria el peatge de l'autopista mentre la C-55 quedés tallada per evitar el col·lapse, però la mesura ha estat insuficient perquè els conductors no han tingut informació suficient per evitar quedar atrapats en aquest punt. La carretera s'ha tallat a les 6 per retirar una gran roca que perillava de caure i que ha quedat desestabilitzada arran de l'accident que ha patit un camió aquest migdia. Ja ha calgut fer talls amb anterioriatat: Al migdia, per l'accident (el camió ha quedat bolcat a la calzada); després per inspeccionar la zona i per garantir que la roca no pogués caure cap a la part de la via del tren de FGC, que hi passa a pocs metres; més endevant, ja a les hores de la sobretaula, per retirar el vehicle accidentat, que era el pas previ a poder treure la roca. I a partir de les 6 de la tarda per l'intent d'apartar la pedra de grans dimensions i netejar i estabilitzar el talús.

L'operació de retirar la gran roca, a les 9 de la nit no s'havia iniciat. Hi havia maquinària aturada a la zona per poder intervenir en l'operació, però els treballs directes sobre la pedra no es feien encara. En aquest impàs, s'ha reobertat als dos sentits del trànsit la carretera i s'ha descongestionats la C-55. A aquesta hora, en aquest punt hi havia calma absoluta, esperant que es donés l'ordre de començar a treballar-hi, possiblement aquesta nit.

El camió ha bolcat a uns escassos 500 metres del darrer accident mortal a la C-55. Aquesta topada era al quilòmetre 18 i el d'aquest dijous, ben a prop, al al punt quilomètric 17,6. En principi, el conductor del camió havia estat evacuat pels serveis d'emergències mèdiques amb ferides lleus.

FGC ha rebut l'avís de l'incident gairebé a 2/4 de 2 del migdia, i davant la situació de perill ha posat un autocar per fer per carretera un pont a la línia de tren entre les estacions de Sant Vicenç de Castellet i Monistrol de Montserrat. Abans de les tres, l'empresa pública ferroviària anunciava que restablia el servei amb normalitat de pas i de freqüències. â€?Durant la tarda no es va haver de tornar a interrompre.