Enginyers de la Universitat de Girona treballen en un dispositiu que, col·locat al tub d'escapament dels vehicles, aprofita l'escalfor residual per disminuir les emissions, augmenta el rendiment del motor el 7 % i disminueix la despesa de dcombustible gairebé mig litre cada cent quilòmetres.

El projecte, denominat Regenering, ha estat premiat per la Fundació Repsol amb 24.000 euros com a exemple de solució innovadora en matèria d'eficiència i estalvi energètic.

Un dels responsables del treball, Eduard Massaguer, ha explicat que diferents empreses del sector automobilístic que fabriquen tubs d'escapament s'han interessat per aquest dispositiu, "però també indústries amb xemeneies i altres elements que, en els seus processos de producció, desprenen molta escalfor". "A aquestes empreses els suposaria un afegit comptar amb l'etiqueta d'ecofriendly per a les operacions que duen a terme a l'exterior", ha afegit Massaguer.

El nou dispositiu, segons el seu responsable, és "un treball d'anys que, aplicat a un tub d'escapament, permet recarregar la bateria, reduir les emissions i la despesa de combustible, alhora que es pot aplicar també a la indústria i a altres camps". "Es tracta que tot el que es llança sense més en forma de calor es recuperi i aprofiti novament com a energia per a un altre tipus de coses", detalla.

Eduard Massaguer forma part d'un grup de joves enginyers de la UdG) que treballa en un equip d'investigació denominat Grefema, del qual forma part també el seu germà bessó Albert. "La intenció ara és muntar una empresa d'acord amb tot aquest projecte", ha destacat aquest emprenedor, que agraeix el suport rebut de la Fundació Repsol.