La connexió entre els eixos diagonal i transversal al pas per Salelles i el Suanya ja mostra l'esquelet. Després que les excavadores obrissin el pas i eliminessin milers d'arbres, va començar la feina de construir els pilars, que sostindran el pas elevat del nou tram de la C-37. El viaducte que passarà per damunt de la riera de Rajadell, amb una longitud de ??? metres, tindrà l'estructura metàl·lica, fet que ha permès reduir-ne el nombre de pilars de ?? a ??, de manera que a la part central, entre pilar i pilar, hi haurà una distància de ??? metres. Les obres van començar el mes de juliol i és previst que acabin el desembre del 2012, si esgoten el termini de 30 mesos per a l'execució. Això suposa un 2011 i un 2012 d'obres per aconseguir enllestir una carretera que té una importància estratègica tant en àmbit local -situa encara més Manresa en una cruïlla de camins- com en àmbit de país, ja que la interconnexió entre eixos viaris és una de les apostes per afavorir la mobilitat no radial sinó en xarxa, fet que hauria d'afavorir la descentralització. En el nou tram de la C-37 es preveu la construcció de tres túnels: un a la zona de Salelles, de ??? metres de longitud; un túnel artificial al límit entre els termes de Sant Salvador de Guardiola i Manresa, de ??? metres; i un doble túnel artificial de ??? metres a prop de l'enllaç final amb l'Eix Transversal. També es construirà un viaducte, de ??? metres, sobre el torrent de la Por, al terme de Sant Salvador.