En el marc de la segona Setmana Social de CaixaBank d’enguany, una desena d’empleats voluntaris de l’entitat han col·laborat amb la plataforma dels aliments de Manresa. Els voluntaris de CaixaBank han ajudat en la recollida, classificació i preparació de lots dels aliments que arriben a la plataforma.

Aquesta activitat és una de les 16 programades durant aquesta setmana a la comarca del Bages en el marc de la Setmana Social de CaixaBank, que té com a objectiu que empleats, familiars i clients puguin conèixer, de primera mà, el treball que realitzen les entitats locals vinculades a l'Obra Social “la Caixa”.

Les col·laboracions amb les entitats socials de la comarca continuen durant tota la setmana a diversos municipis de la Catalunya Central com Manresa, Santpedor, Balsareny o Navarcles, entre d’altres. Durant aquests dies, els empleats de CaixaBank, participaran, de forma voluntària, en algunes de les 16 activitats que 5 entitats socials locals han posat a la seva disposició a la comarca i que estan obertes als clients de l’entitat financera que vulguin conèixer les activitats que es realitzen gràcies a l'ajuda de l'Obra Social “la Caixa”. Les entitats que col·laboren amb la Setmana Social de CaixaBank al Bages són: la residència l’Onada de Santpedor, el Casal Verge de Montserrat de Balsareny, la Institució Benèfica Amics dels Avis de Navarcles, la Fundació Ampans i la Fundació Convent de Santa Clara.

Setmana social

La Setmana Social es duu a terme entre els dies 15 i 21 d’octubre a la Direcció Territorial Catalunya de Caixabank, que inclou les comarques de Girona, Tarragona, Lleida i de la Catalunya Central.

CaixaBank ha explicat en un comunicat que amb prop de 5.000 oficines a l’Estat, aconsegueix una capil·laritat que, juntament amb la intensa relació amb la població a la qual atén, la situa en una posició immillorable per detectar les necessitats socials locals més urgents. Això permet donar suport a projectes socials de petita envergadura però que, en conjunt, tenen una gran incidència en la mitigació de les dificultats de milers de persones.

Per això, l'Obra Social ”la Caixa” distribueix a través de les oficines de CaixaBank una partida econòmica que, el 2017, fou de 44,4 milions d'euros que van servir per impulsar més de 12.000 projectes locals. D'aquestes, un 39% es va destinar a la lluita contra la pobresa (famílies, infància, ancians) i un 30% als àmbits de la salut, la discapacitat i l'addicció. En total, l'Obra Social “la Caixa” va destinar un pressupost de 510 milions d'euros per desenvolupar tots els seus programes el 2017.

Dins del seu Pla Estratègic 2015-2018, treballa per ser reconegut com el millor banc en qualitat i reputació. A més, compta amb un pla de Banca Socialment Responsable que té cinc línies d'acció prioritàries: Integritat, transparència i diversitat, per reforçar la seva actuació responsable; Governança, per mantenir el millor model de govern possible; Medi ambient, per col·laborar en la lluita contra el canvi climàtic; Inclusió financera, la inspiració fundacional del banc; i, finalment, Acció social i voluntariat, per contribuir a donar resposta als reptes socials de l'entorn.

En aquesta línia, des de 2005 és empresa signatària del Pacte Mundial de Nacions Unides i, des de 2012, presideix la Red Española del Pacto Mundial.

CaixaBank figura a l'índex de sostenibilitat mundial Dow Jones Sustainability Index, que el situa entre els 16 millors bancs mundials i entre els quatre millors europeus en termes de responsabilitat corporativa. A més, CaixaBank ha estat inclòs per quart any consecutiu a l'índex “Climate A list” de CDP, en el qual es troben el 5% de les empreses amb major puntuació i acompliment del món en la gestió contra el canvi climàtic.