Segueix-nos a les xarxes socials:

El servei de mediació de l'Ajuntament de Manresa resol el 60% dels conflictes veïnals

L'any passat va fer de mitjancer en 118 situacions per problemes de convivència que afectaven un total de 1.884 persones

El servei de mediació de l'Ajuntament de Manresa resol el 60% dels conflictes veïnalsajm

El servei de mediació i de treball comunitari Enllaç de l'Ajuntament de Manresa va intervenir l'any passat en 118 conflictes veïnals, dels quals va aconseguir resoldre el 60% dels casos.

Va atendre 268 persones que manifestaven diferents problemàtiques que afectaven un total de 1.884 veïns i es va dur a terme 992 intervencions diferents.

Del global de casos atesos i tancats durant l'any passat, el 60 % van quedar resolts satisfactòriament, segons dades de l'Ajuntament, l'11% no es van resoldre, el 16% van ser interromputs per alguna de les parts, el 12% de casos es van derivar a altres serveis perquè no corresponia a la tasca de mediació, i l'1% restant van ser casos desestimats.

Aquestes són les principals dades de la memòria d'activitats cor-responent a l'any 2019 del servei d'intermediació i treball comunitari, que depèn del programa de Nova Ciutadania i està en funcionament des de l'any 2006.

El soroll, número 1

Dins la tipologia de demandes i problemàtiques destaquen de forma majoritària les classificades dins el paràmetre de problemàtiques veïnals, amb 110 casos (el 92%). D'aquests, 41 tenien a veure amb el soroll, 19 amb dificultats de relació, 18 relacionats amb la neteja i higiene, 7 sobre problemàtiques d'espais comuns, 11 per temes d'humitats, 3 sobre la gestió de comunitats, 4 sobre obres i 5 que feien referència a olors, ascensors i animals domèstics.

La memòria també destaca les accions d'orientació i suport realitzades perquè algunes comunitats de veïns es constitueixin legalment com a tals.

L'altre bloc important seria el de l'ús de l'espai públic, amb set casos, que representen el 6% del total (brutícia a solars, problemes a espais públics). I l'últim bloc és el d'activitats econòmiques, amb dos casos, que representen el 2%.Accions de coordinació

Les coordinacions són una de les peces clau del treball i se'n van fer 160 amb diferents departaments de l'Ajuntament i 100 coordinacions més amb professionals externs, com ara administradors de finques, gent del món veïnal, centres de salut i Mossos d'Esquadra, entre d'altres.

Quant als barris, les demandes estan molt repartides: Carretera de Santpedor (21 casos, el 19 %); Escodines (20 casos, el 18 %); Bar-ri Antic (15 casos, el 12 %); Vic-Remei (11 casos, el 9 %); Saldes- Plaça Catalunya (10 casos, el 8 %); la Font dels Capellans: (8 casos, el 7 %); Sagrada Família ( 7 casos, 6 %); Passeig i Rodalies (5 casos, el 4 %); Balconada (4 casos, el 3 %); Valldaura (4 casos, el 3 %); Cal Gravat (4 casos, el 3 %); Poble Nou: (4 casos, el 3 %); Mion-Puigberenguer (2 casos, el 2 %);Pare Ignasi Puig-El Xup: (2 casos, el 2 %) i Viladordis (1 cas, l'1%).

El servei disposa d'una tècnica especialitzada que porta a terme les mediacions i els contactes comunitaris, i es rep el suport i la coordinació del responsable del Programa d'Acollida. Des del 2013 és inclòs en la xarxa de mediació finançada per la Diputació de Barcelona; l'altra meitat, el 50%, la finança l'Ajuntament.

Problemes soterrats

L'Ajuntament destaca que, en un gran nombre de casos, la intervenció posa al descobert situacions que requereixen una derivació a altres serveis: casos de gent gran que viu sola i té necessitats; problemes de salut, gent sense llar i ocupacions.

L'objectiu principal del servei és afavorir la convivència ciutadana, tot prevenint i intentant resoldre conflictes entre veïns, però comptant amb la voluntat de les parts implicades.

Intenta evitar friccions i afavorir la convivència tant a l'espai privat -blocs d'habitatges i domicilis particulars, espais comuns compartits, etc., que seria la major part de la feina duta a terme- com a l'espai públic, en places, carrers i en espais oberts.

Prem per veure més contingut per a tu