Segueix-nos a les xarxes socials:

Alerten de gel a la vorera amb cartells fets a mà, a Manresa

Relliscades i caigudes al xamfrà entre la carretera de Santpedor i les Bases

Alerten de gel a la vorera amb cartells fets a mà, a ManresaFrancesc Galindo

Amb la baixada de les temperatures les relliscades i caigudes són un autèntic perill. Aquesta situació s'està donant al xamfrà entre la carretera de Santpedor i les Bases de Manresa en sentit de baixada. El risc és tan evident que una persona ha omplert de cartells fets a mà la zona alertant del perill.

Hi ha una desena de cartells

Són una desena de cartells amb un triangle per advertir del perill i concretant en lletres majúscules la causa: Gel.

Hi ha cartells als contenidors, a la farola, a la façana d'un edifici del carrer perquè puguin ser visibles des de tots els angles.

Malgrat la presència dels avisos a 3/4 de 10 del matí una persona d'edat avançada ha relliscat i ha caigut. Una jove ha acudit immediatament a ajudar-la i ha pogut continuar el camí fins arribar a casa però no se saben les conseqüències que pot tenir la batzacada d'aquestes característiques, sobretot en persones grans.

Veïns comentaven que no havia estat la primera i especulaven si la persona que ha fet els cartells també havia anat a parar per terra per la presència de la placa de gel o era algú que havia vist com succeïa i s'havia posat a elaborar i enganxar-los en tants llocs com havia pogut.

La placa de gel és de grans dimensions, uns quaranta metres quadrats, i ocupa bona part del xamfrà que hi ha a tocar de la plaça de la Creu en direcció a la plaça Prat de la Riba, en un espai on la vorera és ampla i, a més a més fa baixada.

Hi ha gel en una superfície d'uns 40 m2

L’Ajuntament va assegurar que  «a mig matí la cosa ja ha quedat resolta» i que «s’anirà mirant per veure si és alguna fuita puntual d’algun lloc».

Sal de desgel en punts conflictius

Quan hi ha baixes temperatures, dins del servei ordinari s’escampa sal de desgel per diferents carrers i zones de manera preventiva. Des de dilluns, per exemple, i en previsió de les baixes temperatures que havien d’arribar, l’Ajuntament assegura que s’han reforçat punts com el revolt del Congost de la carretera de Sant Joan, el carrer Cadí, accessos a Sant Pau, el revolt de ca la Rodona de la carretera de Santpedor, el camí de la Gravera, els accessos a la Guia, la baixada del Sindicats, el carrer Viladordis (parc Sant Ignasi), el carrer Solsona, la pujada Sant Blai i el carrer Divina Pastora.

L'Ajuntament demana a la població que quan es detecti una incidència ho comuniqui de seguida a l’Ajuntament per poder actuar.

La ciutadania té diversos canals municipals per poder fer arribar les incidències, a través del Servei d’Atenció al Ciutadà: Al mail oac@ajmanresa.cat. als telèfons 010 (cost segons operadora) i 93 878 23 01 (gratuït), al Canal de WhatsApp al 644 06 98 02 i presencialment a l’Ajuntament.

Prem per veure més contingut per a tu