05 de febrer de 2019
05.02.2019
Regió7

La Generalitat impulsa un pla per impulsar la internacionalització del sector de la moda

La consellera Chacón l'ha presentant en el marc de la 080; planteja també apropar les TIC a les firmes de disseny

05.02.2019 | 19:54
La consellera Chacón, de visita al 080 Fashion Showroom

Integrar les noves tecnologies al sector del disseny, impulsar la internacionalització, i millorar la sostenibilitat. Aquests són alguns dels pilars del Pla d'Acceleració de la Moda que està elaborant el Departament d'Empresa i Coneixement, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). Així ho ha anunciat aquest dimarts la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, en el marc de la segona jornada de 080 Barcelona Fashion, que se celebra al Recinte Modernista de Sant Pau.

Segons ha explicat la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, "comptem amb una plataforma excel·lent com és el 080 Barcelona Fashion però hem de combinar-la amb el teixit industrial del nostre territori, i dels actius que té. Per tant, en aquest pla d'acceleració de la moda treballarem aspectes com la integració de noves tecnologies en el sector, la internacionalització, la sostenibilitat... i ens plantegem fer-ho de la mà del sector, perquè són ells els qui copsen les necessitats que tenen en cada moment". Com a línies estratègiques, la consllera ha apuntat "la voluntat de treballar plegats; dinamitzarem el sector moda en conjunt, visualitzarem tots els actius que representen i fruit dels diàlegs que establim amb el sector acabarem de definir les estratègies per als propers tres anys". "Volen aconseguir una indústria innovadora, oberta al món, sostenible i integradora i en aquest escenari, el sector moda hi ha de ser", ha reiterat.

Els tres eixos del Pla: Internacionalització, comercialització, fash-tech i sostenibilitat

Per a l'elaboració del pla s'han tingut en compte les fortaleses del sector, com l'existència d'un ecosistema de moda a Catalunya amb bona part de la cadena de valor representada, la flexibilitat i permeabilitat al canvi de les empreses catalanes de moda i la ciutat de Barcelona com a pol d'atracció d'inversió estranger i establiment de d'start-ups tech. Així mateix, incideix en la millora d'aspectes com el redimensionament de les empreses, el reforç dels vincles entre disseny-producció-distribució, la millora del posicionament internacional, així com del grau de digitalització empresarial.

De la seva banda, les oportunitats per al sectors passen pel bon posicionament de Barcelona com a centre creatiu i de disseny, el seu reconeixement com a marca a nivell internacional, la diferenciació del producte i empresa a través del component disseny, l'existència a Catalunya de grans empreses tractores a nivell mundial, i per la presència d'indústria.

El pla d'acceleració que s'està dissenyant s'orienta a un ampli target empresarial que va des del creador novell fins a la marca consolidad de moda. Les estratègies s'orientaran als següents públics: marques-canals (o fast retailers), marques-producte (fabricants, amb canal propi combinat amb multimarca), dissenyadors consolidats i dissenyadors emergents.

Els eixos estratègics del pla són la internacionalització, la comercialització, el fash-tech, i la sostenibilitat i integra accions i projectes que ja s'estan duent a terme, racionalitza altres iniciatives, i n'inclourà de noves. El pla d'acceleració es durà a terme conjuntament amb el sector, concertant les estratègies per als diferents públics, en el marc de la col·laboració público-privada. Amb aquesta iniciativa, la voluntat del Departament és dissenyar un full de ruta de la moda per als propers 3 anys (2020-2023) amb l'objectiu d'enfortir el sector, en la perspectiva de la indústria però també de la creativitat.

La consellera visita el 080 Fashion Showroom, l'espai comercial i de negoci

La consellera ha fet l'anunci en el marc de la visita d'aquesta tarda al 080 Fashion Showroom, l'espai comercial i de negoci del certamen català de la moda. En aquesta edició del Showroom del 080, la setena, és previst visitin més d'un centenar de professionals, entre els quals una trentena de compradors internacionals, de països com Colòmbia, Paraguai, EEUU, Austràlia, Xina (Hong Kong), Rússia, Regne Unit, Irlanda, Alemanya, França, Holanda, Dinamarca, Itàlia i Grècia.

En aquesta edició, els organitzadors -080 Barcelona Fashion, a través del CCAM, i el clúster català de la Moda, MODACC- han focalitzat esforços en atraure compradors de plataformes online, fet que evidencia l'aposta per aquest canal de comercialització, que actualment concentra un 6% de la venda de moda en el mercat estatal, i que representa un 29% a Alemanya i un 15% a països com França i Regne Unit.

La consellera Chacón i el president del Clúster MODACC, Pep Generó, han signat el conveni per reeditar una edició més la celebració del Showroom del 080, i reforçar el treball col·laboratiu entre ambdues entitats. El Showroom genera un volum de negoci d'uns 2 milions d'euros per edició. Des de posada en marxa d'aquesta iniciativa (a l'edició 080 Barcelona Fashion de gener 2016), s'han assolit els 12 milions d'euros, en total.

En aquesta edició del 080 Fashion Showrom s'han seleccionat per participar-hi un total de vint marques catalanes del segment de moda de dona exterior, d'entre les quals destaquen firmes consolidades com Sita Murt, Yerse, Lola Casademunt, Naulover, o Escorpion, que també presenten col·lecció en aquesta edició de la passarel·la. També participen al Showroom altres marques com Munich o Skun Funk, i firmes emergents com Designers Society, Teoh&Lea, amt., Nou Moscada, Núria Serra o Vaufoulot, entre d'altres.

El Showroom arriba a la seva setena edició consolidat com a pol d'intercanvi comercial en el marc de la setmana catalana de la moda, un "trade show" útil i efectiu per tancar acords comercials in situ, segons les marques expositores participants, perquè "facilita la internacionalització".

La Summit, una jornada professional de referència del negoci de la moda

També en el marc de la activitats paral·leles de la setmana de la moda, la consellera ha inaugurat aquest matí al Teatre Nacional de Catalunya (TNC), la 7a edició del Barcelona Fashion Summit. Sota el títol Fashion Any 0: Claus per reinventar el negoci de la moda, el fòrum ha reunit durant un dia a principals executius del sector al voltant d'un programa de ponències i taules rodones.

En aquest marc, la consellera ha destacat que aquesta "és una jornada per escoltar, aprendre i actuar". A més, ha indicat que "cal posar el consumidor en el centre de les nostres decisions, repensar-ho tot i potser reinventar-nos". La consellera Chacón ha volgut ressaltar la importància del sector de la indústria de la moda a Catalunya, "que és cabdal, té 4.000 empreses, genera 60.000 llocs de treball i representa el 7,5% del PIB". En aquest sentit, Chacón ha assegurat que "des del Govern ens proposem conscienciar de la importància social de la indústria de la moda, dels actius que té i també de la disrupció per fer-lo créixer". Alhora també ha assenyalat que "estarem al costat de les empreses en polítiques de retenció del talent".

La jornada organitzada per Modaes.es amb la col·laboració del 080 Barcelona Fashion, ha comptat amb representants d'Inditex, Mango, Desigual, C&A, Tous, Deloitte, Scalpers, 21 Buttons, McKinsey, Pepe Jeans, Adolfo Dominguez, i Agatha Ruiz de la Prada, entre d'altres.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook