Segueix-nos a les xarxes socials:

SEAT ALTEA XL 1.6 TDI 105 CV DSG STYLE

Evolució constant

El maleter de l'Altea XL es converteix, com ja hem dit, en un dels arguments més convincents d'aquest model

Altea ja és un vell conegut nostre. Però Seat no ha deixat d´introduir-hi millores i de perfeccionar-lo amb l´objectiu de mantenir-ne fresc tot l´atractiu. De fet, l´Altea no va arribar a ser un monovolum amb tots els ets i uts fins que no se´n va llançar la variant XL, amb una carrosseria més grossa i un interior modulable que dóna molt de joc.

Aquesta evolució constant de l´Altea no ha passat només per afinar-ne tots aquells detalls susceptibles de ser corregits, sinó també per muntar-hi les mecàniques més modernes i eficients del Grup Volkswagen. Si una cosa diferencia clarament l´Altea de tots els seus competidors és un comportament dinàmic molt neutre, més propi d´un turisme que no pas d´un monovolum. La crítica especialitzada sempre li ha reconegut que és un dels monovolums compactes de reaccions més àgils. I el millor de l´XL és que alguns aspectes que en un monovolum són molt importants per al client però que en l´Altea normal quedaven una mica deixats de banda –per exemple, la modularitat interna o l´amplitud de l´habitacle–, en l´Altea XL tenen la categoria de prioritat. Probablement, el dilema a l´hora de triar cotxe familiar el tindrem, si entrem en un concessionari Seat, entre l´Altea XL i el magnífic Exeo ST. A part del volum de càrrega del maleter, hi ha un aspecte que decanta la balança a favor de l´Altea XL de cara a un ús estrictament familiar, i és l´amplitud i la modularitat de les places del darrere gràcies a la possibilitat de desplaçar el seient fins a setze centímetres cap endavant. Avui portem a prova una versió econòmica de l´Altea XL, concretament el TDI 1.6 de 105 CV, acoblat a un canvi automàtic de set relacions DSG.

Un pam que marca la diferència

L´Altea XL té una carrosseria 18,7 centímetres més llarga que la del model estàndard. Un pam encara no, però encara no un pam que marca una gran diferència. Dit d´una altra manera: la capacitat del maleter augmenta 123 litres i se situa en uns notables 532 litres, que poden arribar fins a una capacitat màxima de 635 litres si els seients del darrere es desplacen endavant tant com ho permeten les guies que els subjecten.

Com que es tracta d´un cinc places, el maleter de l´Altea XL es converteix, com ja hem dit, en un dels arguments més convincents d´aquest model.

Hi ha altres detalls que reforcen l´orientació familiar d´aquesta versió allargada de l´Altea, com la presa de corrent de 12 volts al maleter, les safates desplegables situades a la part posterior dels respatllers dels seients del davant o una practiquíssima safata que s´enrotlla tota sola només polsant-la amb un dit i que sempre es manté al seu lloc gràcies a unes eficaces guies.

Tot l´interior de l´Altea XL té un disseny més refinat, amb nous comandaments, un volant més esportiu i una combinació cromàtica que fa que s´hi respiri, sense arribar al luxe, una atmosfera de gan confort i acabats perfectes. S´ha de destacar, en aquest sentit, la qualitat del teixit de la tapisseria i l´agradable tacte de tots els comandaments i les diferents carcasses plàstiques de recobriment interior.

A part d´uns nous grups òptics davanters i llums del darrere de nou disseny, l´Altea XL es pot demanar amb fars bixenó amb sistema AFS, que incorpora llum de dia. També és novetat el sistema de llums anomenat Cornering: els fars de boira fan la funció d´il·luminació autodireccional quan es gira el volant.

Un motor tàndem entre motor i canvi

El motor 1.6 TDi d´aquest Altea XL té una resposta bastant lineal, però prou enèrgica per moure el cotxe amb una certa agilitat. El canvi DSG, en aquest cas de set marxes, ajuda a aprofitar tota la potència disponible perquè la caiguda de revolucions en passar d´una marxa a l´altra és mínima, i això fa que l´acceleració d´aquest cotxe, sense arribar a ser contundent, sigui bona. De tota manera, a plena càrrega, i únicament en pujades pronunciades, hi trobarem a faltar algun cavall. El millor de tot, i encara més en els temps que corren, és que aquesta mecànica és molt austera i aprofita al màxim cada gota de gasoil. Conduint amb moderació, ens situarem en mitjanes d´uns 6 litres cada 100 quilòmetres.

Prem per veure més contingut per a tu