BMW M5 Competition: Més potència i efectivitat
La marca alemanya presenta la versió més revolucionària de la seva berlina esportiva amb 625 cavalls
Per si 600 cavalls no eren suficients, la marca bavaresa BMW ha anunciat la variant Competition per al seu BMW M5, que augmenta aquesta xifra en 25 cavalls i promet una resposta encara més directa i esportiva.
En el terreny estètic la versió Competition es diferencia de la normal en una sèrie de detalls distintius com la línia exterior en color negre brillant per a la graella frontal, la malla decorativa de les aletes davanteres, l'embellidor del para-xocs posterior i les carcasses específiques pels retrovisors, entre d'altres. També són específiques d'aquesta versió les llantes d'aliatge, de 20 polzades i amb un acabat bicolor. A més, l'interior incorpora uns cinturons de seguretat amb els colors de la divisió esportiva M i un gràfic al quadre d'instruments que anuncia que ens trobem davant de la versió més exclusiva de la gamma.
625 cavalls i tracció total
Com comentàvem a l'inici, la potència màxima del nou M5 Competition arriba fins als 625 cavalls, extrets del seu propulsor V8 de 4,4 litres amb tecnologia M TwinPower Turbo. Aquesta potència s'assoleix a les 6.000 revolucions, juntament amb un parell màxim de 750 Nm disponibles entre 1.800 i 5.800 revolucions.
Aquestes impressionants xifres atorguen unes dades encara més impressionants pel que fa a l'acceleració de 0 a 100 km/h (en tan sols 3,3 segons) o de 0 a 200 km/h (en 10,8), que millora tres dècimes el temps de la versió normal.
El sistema d'escapament també és específic i afegeix un filtre de partícules per reduir les emissions. A més, la connexió entre el xassís i el motor ha millorat gràcies a l'ús d'amortiment més rígid per al motor amb l'objectiu de millorar el rendiment dinàmic.
Per transmetre aquesta enorme quantitat de potència a l'asfalt l'M5 Competition disposa d'un canvi M Steptronic de vuit velocitats i fins a tres modes de conducció (Efficiency, Sport i Sport Plus) que, segons la marca, serveix per rodar en circuits com el de Nürburgring.
També gaudeix de la tracció total xDrive associada a un diferencial actiu que canalitza la potència degudament a les quatre rodes (amb prioritat per a les posteriors). En tot cas, els conductors més puristes i experimentats podran seleccionar el mode 2WD per transmetre tota la potència a les rodes posteriors.
Rendiment de superesportiu
Entre totes les modificacions que BMW ha portat a terme en aquesta versió, destaquen especialment la reducció de l'altura del vehicle set mil·límetres, la posada a punt específica del xassís o la caiguda de les rodes davanteres, la qual cosa permet absorbir millor les forces laterals als revolts.
La presència d'una barra estabilitzadora més ferma i d'uns amortidors un 10% més rígids garanteix una millor connexió entre el conductor, el cotxe i l'asfalt.