Kia Sportage 2018: Renovació eficient
Kia presenta l'actualització de l'Sportage, que estrena un motor amb tecnologia microhíbrida
La marca coreana Kia ha presentat l'actualització del seu SUV compacte, l'Sportage. El nou model rep millores tant pel que fa al disseny exterior i interior com pel que fa a les tecnologies de seguretat i infoentreteniment.
Amb un total de 131.000 unitats venudes el 2017, la remodelació inclou una actualització de la seva gamma de motors -que compleixen les futures normatives anticontaminació- i un nou propulsor dièsel de dos litres amb microhibridació i tecnologia EcoDynamics+.
Disseny actualitzat
En l'àmbit estètic el model rep uns nous para-xocs davanters i posteriors, nous grups òptics i noves llantes d'aliatge en mesures compreses entre les 16 i les 19 polzades. A més, opcionalment es podrà equipar amb uns estreps cromats, protectors de baixos en acabat metàl·lic i fins a cinc nous colors per a la carrosseria.
Pel que fa a la versió GT-Line, de tall més esportiu, la graella frontal està acabada en color negre brillant i tant els estreps com el maleter disposen d'unes insercions en crom fosc. La part posterior està composta per una doble sortida d'escapament i llums antiboira amb tecnologia LED i un nou disseny.
El seu interior també ha rebut tota una sèrie de canvis i ara gaudeix d'un nou volant i una tapisseria acabada en dos colors, negre i gris. També es podrà escollir en pell i detalls en color vermell en el cas de la versió GT-Line.
Més tecnologia i seguretat
Com no podia ser d'una altra manera, el nou Sportage disposa dels sistemes d'assistència a la conducció més avançats del mercat. Inclou el control de creuer adaptatiu intel·ligent amb funció de parada i arrencada automàtiques, un monitor d'entorn per facilitar les maniobres d'aparcament i control d'atenció del conductor per detectar el cansament. A més, es podrà triar entre dues pantalles per al sistema d'infoentreteniment: una de set polzades i una altra de vuit.
Nou motor microhíbrid
L'Sportage estrena dos nous propulsors: l'anterior 1.7 CRDi és substituït pel nou 1.6 CRDi amb potències de 115 o 136 cavalls i la possibilitat d'equipar la tracció total o el canvi automàtic de set velocitats.
Però la principal novetat la trobem en el nou motor dièsel de dos litres i tecnologia microhíbrida que la marca estrena en aquest model però vol estendre a la resta de la gamma fins l'any 2025. El nou propulsor disposa d'un sistema d'hibridació amb una bateria de 48 V i d'un generador que permeten augmentar l'acceleració i estendre els períodes en què el motor està apagat, de manera que es redueixen les emissions de CO2 un 4%.