europa ja coneix el guanyador del premi «The Car Of The Year». En una gala celebrada a Ginebra de forma telemàtica i com si es tractés del concurs Eurovisió, els 59 membres del jurat (entre els quals es troba el redactor en cap de la secció de motor d'El Periódico de Catalunya i adjunt a la coordinació de NEOMotor), van emetre el seu veredicte, triant al Toyota Yaris com a nou rei d'Europa.

Tot i que aquest any el saló de l'automòbil de Ginebra no s'ha celebrat (per la pandèmia i pels problemes dels organitzadors amb els fabricants), la tradició d'escollir el cotxe de l'any s'ha mantingut, i ja en van 10 anys seguits. El president del jurat, Frank Janssen, actuava de mestre de cerimònies al costat de la presentadora de la televisió suïssa Melanie Freymond i el director del comitè de la sala, Sandro Mesquita.

Tercer tíTOL de Toyota

El Toyota Yaris reemplaça en el tron ??al Peugeot 208, guanyador de l'edició d'l'any passat. Amb aquest triomf la marca japonesa aconsegueix el seu tercer guardó. El mateix Yaris va obtenir aquesta distinció l'any 2000, mentre que el Prius ho va fer el 2005. Després de sumar els punts dels veredictes dels jurats dels 22 països, el Toyota Yaris va aconseguir un total de 266 punts, 26 més que el segon classificat, el Fiat 500, i 27 més que el tercer, el Cupra Formentor. Per darrere van acabar, en aquest mateix ordre, el Volkswagen ID.3, l'Skoda Octavia, el Land Rover Defender i el Citroën C4. La victòria del Toyota Yaris es va fonamentar en la proposta d'hibridació i en l'excel·lent complement que representa la versió GR Yaris, que té poc d'híbrid i molt d'adrenalina.

L'arribada del Yaris Cross també va ajudar, ja que l'utilitari japonès va ser el més complet dels set finalistes. El seu triomf es basa en la constància, perquè tot i no ser el guanyador en tots els països, sí que s'ha mogut sempre entre els tres millors. El nou Toyota Yaris va guanyar en sis països: França, Hongria, Portugal, Polònia i Turquia. Només va aconseguir una màxima puntuació de 10 punts, la del jurat polonès Maciek Ziemek, i va ser el més votat per 13 jurats. A més, va obtenir diversos segons llocs en els 22 països que van votar. No era el principal favorit d'entre tots els finalistes d'aquesta edició, però el nou Toyota Yaris li va guanyar la batalla a l'elèctric Fiat 500 i a l'esportiu Formentor

A Espanya el guanyador de la votació dels sis jurats va ser el Cupra Formentor, que es va endur 43 punts, seguit pel Citroën C4 (26 punts), l'Skoda Octavia i el Toyota Yaris (21 punts). Més enrere van quedar els Volkswagen ID.3, Fiat 500e i Land Rover Defender.