Quan molts fabricants van començar a presumir del seu esperit crossover, Subaru ja estava de tornada. Un concepte, el de barrejar el millor d’una berlina i un tot terreny, en què la marca japonesa té força més coneixement que el de la majoria del sector, ja que va presentar la primera generació de l’Outback l’any 1995.

Per a l’aventura DEL DIA A DIA

Ara, 26 anys després, la sisena generació es manté fidel als seus principis sota una proposta de berlina familiar d’allò més aventurera. Estèticament l’Outback segueix sent un Outback, tot i que amb un aspecte encara més imponent gràcies a una contundent part frontal en la qual són nous els para-xocs, la graella i les unitats d’il·luminació. Les proteccions davanteres i posteriors en color platejat o els faldons i els passos de roda contribueixen a reforçar la seva tradicional imatge «fora pista», reforçada per una altura lliure al terra de 21,3 cm.

Evolució bòxer

Una atractiva carrosseria d’estil off-road i 4,87 m de longitud que s’assenta sobre una nova plataforma amb la qual l’Outback supera en confort, seguretat i confort d’ús al seu antecessor. En aquest sentit juga un paper especialment l’evolucionat motor bòxer de 2.5 litres i 169 CV, que rep un significatiu augment del parell motor (252 Nm a 3.800 rpm) que li confereix un major plaer de conducció. Completa el conjunt una caixa automàtica de 8 velocitats i la imprescindible tracció total permanent simètrica, gestionada amb l’ajuda de l’X-Mode, un sistema multifunció que és capaç d’actuar sobre diferents paràmetres del cotxe per garantir la màxima tracció.

Si per alguna cosa destaca l’Outback és pel seu confort de marxa, i cal ressaltar la bona feina que realitza la nova transmissió a l’hora de moure amb agilitat els 1.721 kg de pes. I tot això amb uns consums mitjans que se situen al voltant dels 8/9 litres. A més, en arrencar l’Outback escaneja la cara del conductor per advertir-lo si aparta massa els ulls de la carretera o si no està atent.

La gamma Subaru Outback s’estructura en tres acabats; Trek, Field i Touring, amb un preu de 39.500 euros per als dos primers nivells i de 43.900 per al més equipat.