L’Opel Astra entra de ple en la nova era de la mobilitat amb la seva sisena generació. Un model que, per primera vegada, disposa de propulsors híbrids. Més concretament de dos motors híbrids endollables de 180 i 225 CV. L’any 2023 n’arribarà una versió elèctrica.

Els dos motors PHEV tenen una bateria de 12,4 kWh de capacitat gràcies a la qual poden recórrer 60 km en mode 100% elèctric que es converteixen en 74 si només circulem per la ciutat. La bateria es pot recarregar en un endoll domèstic en unes 8 hores; en 3 hores i 50 minuts si es fa amb el carregador de sèrie de 3,7 kW o en unes 2 hores aproximadament si s’instal·la un punt de 7,4 kW. L’Astra també està disponible amb motors de combustió tradicionals gasolina i dièsel de 130 CV de potència.

Conducció semiautònoma

El nou Opel Astra també ha fet un gran salt tecnològic pel que fa a la conducció autònoma. En el moment del seu llançament disposa del sistema Intelli-Drive 1.0, però al llarg de l’últim quadrimestre d’enguany arribarà el paquet Intelli-Drive 2.0, que, mitjançant la instal·lació de quatre càmeres perimetrals i sensors de radar i d’ultrasons, podrà oferir el que s’ha anomenat el nivell 2+ de conducció autònoma.

L’Astra també estrena un enorme Head-Up Display, que es presenta davant la vista del conductor i es projecta sobre la carretera. Tot plegat, un element que s’acosta molt a la coneguda realitat augmentada.

El nou Astra és un exemple perfecte del que ha de ser un cotxe modern enfocat a les noves generacions, i això es nota fins i tot quan toca parlar de preu. Mitjançant el finançament podrem accedir al nou Astra des de tan sols 230 euros al mes, mentre que el preu de tarifa per a la versió més accessible és de 24.660 euros. Per la seva banda, l’Astra PHEV de 180 CV es pot comprar a un preu de 33.667 euros.