INTERVENCIONS ENREGISTRADES AL VESTÍBUL DE LA BIBLIOTECA (planta baixa de la Casa de Cultura)
Els monitors mostren les imatges- documents de les intervencions que els /les artistes van portar a terme a la sala del primer pis de la Casa de Cultura de Girona dins del cicle Laterata 1995 i Absències 1996.
ISABEL ROURA
Menjar, menjar, és a dir, beure.
(Cicle Laterata 1995)
La intervenció d'Isabel Roura Menjar, menjar, és a dir, beure està composta per cinc taules parades a punt de menjar col·locades una després de l'altra, tot permetent una percepció lineal. Cadascuna delles representa diferents tipus socials de situacions gastronòmiques: taula de piscolabis d'inauguració, de menú barat, de festa d'aniversari infantil, de platja o de muntanya i dun sopar íntim. El que interessa a lartista és interposar els diferents temps de caducitat dels productes. Com que es tracta de plats cuinats es poden menjar i desaparèixer, però com a objectes artístics tenen una esperança de vida limitada, fet que permet experimentar la diferència entre el deteriorament orgànic de la matèria i la permanència dels utensilis
SERVAND I ÒSCAR GAMELL
Maqueta.
(Cicle Laterata 1995)
La intervenció Maqueta de Servand i Òscar Gamell té un contingut virtual, ja que és una maqueta feta a escala d'1,24 de la sala expositiva. L'emplaçament de La maqueta és de vital importància, ja que l'alçada de les obertures està dins les coordenades de visió que té la persona que l'observa, perquè "cada punt de vista deixi veure un fragment de l'espai interior". Aquest fet "permet recórrer la sala a través de la mirada" i provocar que el vianant, quan es desplaça, especuli sobre la seva posició en l'espai.
IRMA WITTE
Nostàlgia transparent.
(Cicle Absències 1996)
Nostàlgia transparent dIrma Witte fa al·lusió a quatre relacions de parella fallides. Com a record fa ús dimatges idíl·liques amb cases i nens per mostrar el jóc agredolç que queda daquelles esperances perdudes per cadascuna de les parelles. Amb lobjectiu dexpandir la idea sobre les relacions perdudes més enllà dels límits de la sala es reparteixen unes bosses en què hi ha reproduïdes les imatges de les persones de la intervenció i que es distribueixen a través dels comerciants del mercat municipal de Girona. Daquesta manera els clients, en estendre les imatges per tota la ciutat, contribueixen a afavorir un nou començament vital per a aquestes persones.
MARC PALAU I SEBASTIÀ OLIVA
Origen.
(Cicle Laterata 1995)
L'acció-intervenció Origen de Marc Palau i Sebastià Oliva es compon de dues parts complementàries. Abans de començar l'acció, Marc Palau ha realitzat uns grafitis a les parets de la sala amb tinta xinesa. El dia de la presentació fa una acció davant del públic que consisteix a cremar i destruir parcialment els grafitis per mitjà de blends. Les flames es desplacen i fan que els rastres del fum donin forma i contingut als grafitis. Aquesta acció s'entén com un estat preparatori, ja que posteriorment Oliva integra unes petites plaques al damunt dels grafitis de Palau.
CHRISTINE ULM
Unidad de sueños intensiva (El intento de abarcar una ausencia)
(Cicle Absències 1996)
Christine Ulm situa un llit al bell mig de la sala. A la part interior de la coixinera es veuen fragments textuals que són intents devocar romanents de les vivències dels somnis. Missatges que sexpandeixen per la vora de les coixineres penjades al voltant de la sala i que configuren un relat imprecís amb frases fragmentades dhistòries oníriques, no desxifrables encara que reconeixibles.
PHILIPPE MESTE
G.A.S.M. Gun Attack Sex and Money.
(Cicle Absències 1996)
Philippe Meste es manifesta contra lstatu quo amb aquesta intervenció en què presenta dues peces que critiquen els poders econòmic i militar. Duna banda, mostra un conjunt d«aquarel·les» que fan referència a la manipulació publicitària per al consum de productes elitistes a partir de la fascinació per les top models. El desig duna realitat tan imaginària com superficial el reflecteix en imatges publicitàries intervingudes pictòricament amb semen. En paral·lel, presenta dues videoaccions realitzades a Marsella, L'attaque du port de guerre de Toulonn (1993) i Poste militaire (1994), que tracten sobre la vulnerabilitat dels sistemes militars. Per a la primera acció va construir una nau pilotada per ell mateix que atacava larmada francesa, i en la segona va convocar uns traficants darmament fent paròdia dun mercat darmes dins dun mercat. Cal destacar que lestratègia de treball de Meste es fonamenta en la provocació per tal de subvertir les normes imposades pels ordres públics occidentals.
DIDAC P. LAGARRIGA
Mitjans del veure Nº 6,38, Nº 9,35 I Nº 11,40.
(Cicle Absències 1996)
La numeració present en el títol Mitjans del veure N. 6,38, N. 9,35 I N. 11,40 de la peça fa referència a les hores a les quals lartista sha despertat en els dies previs. Daltra banda, la resolució plàstica és resultat de la combinació del material fotogràfic copiat, fragmentat i presentat en diferents recipients, disposats per tot lentramat de lestructura metàl·lica de la sala com una altra manera de mirar la realitat des de la desconstrucció.
LLOC: Vestíbul de la Sala de lectura (antiga biblioteca). Planta baixa de la Casa de Cultura