Arriba l'«speed dating» a Manresa: cites ràpides entre desconeguts per despertar l'amor en 7 minuts

L'activitat, organitzada per l'start-up Lovefy, reuneix 12 dones i 12 homes amb l'objectiu de portar a la capital del Bages una forma de socialitzar diferent

El bar Voilà acollirà la primera sessió el pròxim 13 de gener

Imatge promocional de l'activitat

Imatge promocional de l'activitat / Lovefy

Alba Díaz

Alba Díaz

Els solters i solteres de Manresa ja poden viure l'experiència «First Dates» a la vida real. La start-up de plans d'oci Lovefy porta per primera vegada a la capital del Bages l'speed dating amb l'objectiu de conèixer a través de cites ràpides un màxim de 12 persones en una mateixa nit. Els cupidos d'aquest projecte són el tarragoní Guillermo Góngora i el manresà Rubén Ramírez. No duen arc ni fletxes, però sí que actuen com a mestres de cerimònia de la iniciativa, que s'estrenarà aquest dissabte, 13 de gener, al bar musical Voilà (carrer del Cós).

El projecte va néixer de la necessitat de fer que la gent es conegui de forma diferent. "La gent s'apunta a classes de salsa o pàdel per conèixer persones quan realment hi ha qui no li agrada ballar i s'estimaria més anar a prendre un cafè" explica Guillermo. L'artífex de la iniciativa considera que en aquests casos el punt fort de la trobada és l'activitat física i el moment de socialització queda relegat a un segon pla. Per això, i després de viure en primera persona un esdeveniment d'speed dating a Barcelona, els dos socis van voler fer arribar l'experiència a la regió central. Primer s'estrenarà a Manresa al gener, després ho farà a Tarragona. Si tot va bé, un cop completada una prova pilot de dos mesos, s'organitzarà una sessió cada cap de setmana a la capital del Bages.

"La gent té ganes d'això, és quelcom maco i divertit que s'ha de tenir empenta per fer, però un cop s'hi va, hi ha qui repeteix" explica el tarragoní. El creador de Lovefy assegura que coneix homes que han participat més de 100 vegades. La majoria de participants són mossos, metges, advocats, "gent que està tan col·lapsada en l'àmbit laboral que no té temps de fer una altra cosa que no sigui anar a prendre un cafè o una cervesa".

El tarragoní considera que l'activitat pot arribar a ser quelcom "terapèutic" per aquelles persones "que estàn soles o s'han divorciat i tenen la necessitat de conèixer gent nova". I afegeix: "Es tracta de treure a la gent de la bombolla de confort i oferir la possibilitat de passar una bona nit".

12 homes, 12 dones, 7 minuts, una sola nit

La dinàmica de l'esdeveniment és molt senzilla. Després d'inscriure's a través de la pàgina web de Lovefy i abonar 23 euros (amb consumició inclosa), els participants tenen la certesa que en la trobada parlaran durant set minuts amb almenys deu persones. Generalment, l'activitat reuneix un màxim de 12 homes i 12 dones de tres franges d'edat (de 27 a 37 anys, de 38 a 48 anys i de 49 a 59 anys). Les dones són les primeres a entrar al local. Els homes ho fan quinze minuts més tard. "Per mantenir l'anonimat fins al final" justifica l'organitzador. Un cop assignades les taules, comença l'experiència. Les parelles inicien una conversa. Apunten els trets que els agraden de la persona que acaben de conèixer en una cartolina. Ho han de fer ràpid perquè «tenen set minuts per decidir si els interessa o no conèixer més aquesta persona», explica l'ideòleg de l'activitat. Passat aquest temps, toca passar al o la següent participant. L'esdeveniment finalitza quan es completa la ronda i tots els assistents han tingut les seves cites.

L'endemà, els participants han d'emplenar un formulari a través de la web de l'empresa, on poden marcar la casella dels perfils que els han agradat amb la possibilitat de fer match i aconseguir les dades de contacte per continuar socialitzant. Un procediment similar al de Tinder, però alhora amb una concepció molt diferent de la de l'aplicació per lligar: "Tinder s'ha convertit en un concurs de bellesa i el que nosaltres proposem és conèixer gent a la vida real" matisa l'emprenedor. Cara a cara, sense filtres d'Instagram i sense ghosting. "Busquem aquesta connexió real entre les persones" sentencia Guillermo. I l'amor, també.

Un dels factors que l’start-up va tenir en compte a l’hora d’escollir Manresa com a punt d’arrencada de la iniciativa va ser el rànquing de ciutats més infidels elaborat pel portal de cites Ashley Madison. Enguany, la ciutat ha repetit a la web com la més infidel de l’Estat, seguida de Girona i Barcelona.