Tot està a punt per iniciar-se la nova temporada turística i les perspectives són bones i optimistes. Després de dos anys marcats clarament per la pandèmia, el sector turístic comença a recuperar-se. La Setmana Santa passada ja va ser bona i els símptomes van ser esperançadors i, per aquest motiu, s’espera situar-se a nivells anteriors a 2019, la darrera temporada que es va desenvolupar amb una certa normalitat

Les vacances de Setmana Santa van suposar un bany d’optimisme pel sector de la restauració i l’oci nocturn que també espera amb els braços oberts aquesta nova temporada, ja que ha estat un dels sectors econòmics més castigats i més afectats per les restriccions sanitàries.

Destinacions de platja, de muntanya i de la Catalunya central seran un bon reclam per als turistes de casa i de fora. El ventall és ampli i l’oferta d’activitats i d’allotjaments és extensa.

Dades molt bones

Segons la Federació Catalana d’Associacions d’Activitats i Restauració i Musicals (Fesacarm), l’ocupació per Setmana Santa va ser equiparables al 2019 amb una mitjana d’ocupació del 80%. Alguns dies alguns locals d’oci nocturn van fregar el ple total.

Que el sector turístic es va recuperant també queda reflectit en la contractació laboral. Per l’exemple, l’atur ha baixat gràcies a l’inici de la temporada turística. Les vacances d’aquest 2022 estan marcades per la fi de de restriccions per la covid-19, fet que dona molt més marge al sector. Tot i això, l’estiu passat, malgrat estar encara marcat per la pandèmia va ser prou bo, i el sector en va fer una valoració positiva. Va ser gràcies al turisme català, ja que encara no hi havia suficient circulació de turistes estrangers, l’estiu passat la xifra de visitants internacionals encara va ser molt baixa a causa de la pandèmia.

Les darreres xifres

Segons les dades fetes públiques pel Patronat de Turisme, les comarques gironines, que són les que reben un alt gruix de visitants, van rebre 5,6 milions de turistes i 17 milions de pernoctacions durant l’any passat. Es tractava de xifres que encara es van situar per sota de les registrades l’any 2019, abans de la pandèmia: concretament, es van rebre un 28% menys de viatgers i es van generar un 34% menys de pernoctacions. Tot i això, les dues xifres van experimentar un creixement del 69% respecte al 2020, quan les restriccions de la pandèmia eren més fortes.

A la Costa Brava es van rebre 4,9 milions de turistes (un 23% menys que el 2019) que van generar 15,2 milions de pernoctacions (un 35% menys que abans de la pandèmia).

Pel que fa a la seva procedència, el primer lloc va ser per al mercat català, amb 2,5 milions de turistes i 7,5 milions de pernoctacions, el que suposa un creixement del 5,7%. En segon lloc, es va situar el mercat francès, amb uns 700.000 viatgers i 2,3 milions de pernoctacions, mentre que la tercera posició va ser per al mercat espanyol, amb gairebé 664.000 turistes i 1,9 milions de pernoctacions.