06 de febrer de 2017
06.02.2017
40 Años
40 Años

L'oficina del consumidor va atendre el 78% més de queixes l'any 2016

06.02.2017 | 00:20
L´OCIC va atendre 1.621 queixes

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Consell del Solsonès (OCIC) va tancar l'any 2016 amb 1.621 actuacions, de les quals 1.188 són consultes resoltes, 212 actuacions per queixes, denúncies i reclamacions, 193 mediacions i 28 casos d'arbitratge. Aquestes xifres, si les comparem amb les del 2015, suposen un important augment de les actuacions que ha portat a terme l'OCIC de l'ens comarcal. L'oficina va atendre el 78% més de queixes que l'any anterior, el que confirma la tendència a l'alça dels consumidors a l'hora de reclamar els seus drets. Una xifra que destaca per damunt de la resta és la de consultes resoltes, que passen de les 517 el 2015 a les 1.188 el 2016. En tres anys la xifra s'ha triplicat, perquè el 2014 van ser 383 consultes.


Alt percentatge de mediacions

Destaquen també les mediacions, amb el 76% de resolucions a favor del consumidor. Les xifres certifiquen, segons Josep Caelles, conseller comarcal de Consum i, per tant, responsable de l'àrea, «la important feina que està desenvolupant aquest servei a favor del consumidor de la comarca i en la defensa dels seus drets».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema