La Generalitat de Catalunya, els sindicats i els fabricants i la indústria auxiliar de l'automoció a Catalunya crearan una comissió de treball per vetllar per les inversions compromeses pel grup Volkswagen a la planta de Seat de Martorell i dels llocs de treball del sector.

Aquest és el principal acord que va sorgir de la reunió que van mantenir ahir al Palau de la Generalitat el mateix President de la Generalitat, Artur Mas, i el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, amb els màxims dirigents d'UGT i CCOO a Catalunya i del comitè d'empresa de Seat per abordar la crisi provocada per l'escàndol dels motors trucats del grup Volkswagen.

L'entrevista va tenir lloc després que membres del comitè d'empresa de la marca catalana i la cúpula de CCOO i UGT a l'Estat espanyol mantinguessin el 13 d'octubre passat una reunió a Madrid amb el ministre d'Indústria, José Manuel Soria, i la ministra d'Ocupació, Fátima Báñez.

En aquesta reunió, es va acordar la creació d'un grup de treball integrat pel Govern i els sindicats, i en el qual també s'integrarà la Generalitat.

Després de la reunió, el conseller d'Empresa de la Generalitat, Felip Puig, va expressar la seva estranyesa pel fet que Volkswagen sigui l'únic grup automobilístic que s'hagi vist esquitxat per l'escàndol dels motors trucats, i va destacar "la casualitat" que el cas esclatés després de convertir-se en el primer productor mundial de cotxes.

El conseller català va afirmar ahir que estem encara "davant la punta de l'iceberg" en l'assumpte de la manipulació de motors, i que li "estranya que només tingui aquest problema el grup Volkswagen".

"M'estranya que l'escàndol arribi quan Volkswagen s'ha convertit en el primer productor global del món", va dir el conseller, al·ludint al fet que el grup alemany ha aconseguit molt recentment superar Toyota com a principal venedor d'automòbils.

D'altra banda, el titular d'Empresa i Ocupació va destacar "la coincidència" que Europa i Amèrica estiguin procedint a revisar els nivells de compliment de les normatives sobre noves tecnologies, cosa que "pot tenir repercussions a mitjà i llarg termini en la indústria de l'automoció".