Els botiguers de Puigcerdà volen que la capital cerdana torni a ser per als veïns de la comarca la referència comercial i que, per tant, anar a la vila a fer les compres torni a ser un hàbit com ho ha estat històricament. Per això, l'Associació de Comerciants activarà un nou pla de promoció i fidelització que té per objectiu recuperar pes específic en el mercat local, que els últims anys ha anat perdent en favor d'Andorra, Berga o Manresa, segons han explicat des del gremi.

El primer que faran els comerciants és combatre els principals prejudicis que s'han establert entre els veïns de la Cerdanya respecte de Puigcerdà: que és més car que en altres entorns comercials; que hi ha poca oferta; i que és molt difícil accedir-hi per culpa de l'aparcament, etc. La presidenta de l'Associació de Comerç de Puigcerdà, Marina Clot, ha emfatitzat que ara per ara el client de la comarca "el tenim superperdut". Davant d'aquesta situació, Clot ha remarcat que "per a nosaltres és absolutament principal tornar a agafar el client de comarca que ara s'en va a Andorra, Berga o Manresa perquè diu que Puigcerdà és car i no s'hi pot aparcar, perquè tot això és mentida... ara s'està fent un aparcament de places gratuïtes amb un ascensor que et porta fins al centre, de manera que hi haurà més de 250 places gratuïtes, i, a part, la zona blava s'ha baixat el 40%...".