Visitar la Cerdanya i anar a comprar dos curats d'ovella a la mateixa formatgeria seguint un camí rural i passant pel corral on hi ha el ramat és una experiència que agrada molt als turistes i al formatger, que explica de primera mà el seu ofici. Però el productor no pot quedar-se aquí. L'emprenedor del territori no podria viure de les visites puntuals del cap de setmana. Per això, els productors agroalimentaris del Pirineu fan també una feina de distribució que permet trobar els seus aliments en les petites botiguetes dels pobles, que mantenen el caràcter de proximitat dels productes. I ara cada vegada més també a les grans superfícies.

En els últims anys s'està consolidant la tendència dels petits productors locals de la Cerdanya, l'Alt Urgell i també el Berguedà de col·locar els seus embotits, formatges, fruites i melmelades als prestatges de les grans superfícies que les cadenes nacionals i estatals tenen al territori. Això no tan sols permet multiplicar la promoció i les vendes a aquests petits productors, sinó que, alhora, ajuda també els responsables d'aquestes cadenes a dotar cada establiment d'un caràcter especial i exclusiu. A la Cerdanya un dels casos representatius és el de la firma Caprabo, que en els últims mesos ha farcit de productes locals els seus prestatges fins a convertir els supermercats d'Alp i Puigcerdà en uns dels que ofereix a Catalunya més aliments de proximitat. Segons han explicat des de l'empresa de venda alimentària, ja són setze els empresaris del territori que venen les seves elaboracions a Caprabo, entre els quals els formatges i lactis Cadí, els embotits Turet de Martinet, el pa del Forn d'en Jordi, també de Martinet, la llenya de Txerill de Bellver, les melmelades del Tupí de Bor i els iogurts de lactis Ermengol de Prullans. Tots aquests productors posen al mercat un total de 70 referències comercials de km 0, els quals donen prestigi a Caprabo, segons han remarcat des de la companyia.