Era una qüestió de temps que Hollywood tornés a fixar-se en les novel·les d'Agatha Christie. En plena era de tot tipus de revisionismes, les seves obres són ideals per abonar un determinat estil de thriller que sempre ha estat garantia de generoses recaptacions. Per aquest motiu hi ha moltes expectatives per saber què ha fet Kenneth Branagh amb Asesinato en el Orient Express .

El film s'inspira en el model de les adaptacions de Christie dels anys 70 i 80, sempre amb repartiments de luxe que justificaven, per si mateixos, la compra d'una entrada. Branagh no ho té fàcil. D'una banda, perquè el seu cinema sempre sembla estar analitzat amb un grau d'exigència superior al de la majoria (és el que té passar de les adaptacions de Shakespeare a Thor i La cenicienta ) i, de l'altra, perquè la novel·la té un referent molt il·lustre, el que va firmar Sidney Lumet el 1974 amb ni més ni menys que Albert Finney, Lauren Bacall, Martin Balsam, Ingrid Bergman, Jacqueline Bisset, Jean-Pierre Cassel, Sean Connery, John Gielgud, Anthony Perkins i Vanessa Redgrave.

La nova versió, que està coproduïda per Ridley Scott, preserva el títol, el context històric del llibre i el seu punt de partida. En el mític tren que travessa Europa, un venerable milionari apareix misteriosament assassinat. El vehicle queda aturat, i tot apunta a tretze passatgers que estaven directament o indirectament relacionats amb la víctima. I davant de tots ells, un carismàtic investigador, Hercule Poirot, que no triga a adonar-se que, si no resol aviat el crim, l'assassí s'escaparà. Branagh, que s'ha reservat el llaminer paper protagonista, compta amb un exuberant repartiment encapçalat per Daisy Ridley (que el mes que ve estrena l'Episodi VIII de Star Wars ), Johnny Depp, Josh Gad, Michelle Pfeiffer, Penélope Cruz, Olivia Colman, Willem Dafoe, Judi Dench, Derek Jacobi i Adam Garcia. La banda sonora ve firmada pel compositor habitual de Branagh, el gran Patrick Doyle.