Internet, la nova forma d'afrontar la "tornada a l'escola"

Cada cop més persones adquireixen en línia o avancen les compres per aprofitar les rebaixes d'estiu

06.09.2015 | 00:00

Els mítics anuncis d'El Corte Inglés ja ho estan anunciant: ha arribat la "tornada a l'escola". Platja, sol, descans i vacances se subs-titueixen per aules, pissarres, llibres i feina. Som a les portes del setembre i això significa que és hora de centrar-se en el nou curs acadèmic i anar a comprar. Últimament, però, hi ha hagut un canvi de tendència en la forma d'encarar aquestes compres del material escolar. Cada vegada hi ha més persones que abandonen els establiments i decideixen fer-ho per Internet.
Segons dades de vente-privee.com, una empresa que organitza vendes privades on-line de productes de marca amb descomptes, un de cada tres espanyols realitzarà les compres de la "tornada a l'escola" a través d'Internet. Tot i així, la compra en botigues físiques continua sent l'opció preferida (83%). D'altra banda, l'estudi revela que cada cop hi ha més persones que avancen el moment de les compres i aprofiten els descomptes de les rebaixes d'estiu. Aquest és el cas del 41% dels enquestats. A més, gairebé la meitat dels que afirmen haver aprofitat l'època de rebaixes han utilitzat Internet com a canal.
Segons dades de l'Observatori Cetem Mensual, les compres prioritàries per avançar són les de material escolar (17%), de roba (16%) i de llibres. En canvi, el material per al menjar com termos o tuppers tanca la llista amb un 4,8% dels vots. D'altra banda, els diners continuen sent la principal preocupació per a la meitat dels usuaris, segons vente-privee.com. El pressupost majoritari per a les compres on-line és d'entre 50 i 100 euros (39%), però un 29% dels enquestats assegura que se'n gastarà més de 100 i quatre de cada deu espanyols que ja han adquirit el material per aprofitar els descomptes d'estiu també han superat aquest import. A més, segons dades de l'Observatori Cetem Mensual, el percentatge de persones que tenen previst gastar menys que l'any anterior s'ha reduït a la meitat, passant del 23,6% del 2014 a l'11,8% el 2015.
L'estudi de vente-privee.com mostra que gairebé tothom que compra per Internet ho fa des de casa (86%), mentre que la feina és l'opció escollida per un 28% dels enquestats. Pel que fa al mitjà de compra, l'ordinador continua sent el líder per a gairebé 7 de cada 10 espanyols. Tanmateix, els smartphones cada vegada guanyen més terreny i són el dispositiu escollit per un 39% dels enquestats. Destaca la diferència d'ús d'aquesta eina segons el sexe. I és que les dones que utilitzen el telèfon per comprar on-line gairebé dupliquen els homes amb un 45% i un 25%, respectivament.
La raó principal d'aquest canvi de tendència en l'operació "tornada a l'escola" és la tranquil·litat que aporta poder comprar des de casa (48%), ja que permet evitar les cues i aglomeracions. En segon lloc hi ha la possibilitat de poder adquirir els productes en qualsevol moment des de qualsevol lloc (44%).
Segons dades del ministeri d'Educació, més de 8 milions d'alumnes ompliran les aules de l'Estat. La majoria aniran a centres públics (68%) i l'OCU calcula que tindran un cost mitjà anual de 1.268 euros. Una quarta part dels estudiants aniran a una escola concertada amb un cost mitjà de 2.386 euros, i de la resta, el 7% rebran educació privada i gastaran uns 5.232 euros anuals.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema