El BBVA ha decidit fer marxa enrere en la decisió d'obligar a partir d'aquest dilluns al pagament d'una comissió de 2 euros als usuaris no clients del grup que utilitzin algun dels seus 6.000 caixers automàtics, segons ha pogut saber l'ACN de fonts de l'entitat. El banc presidit per Francisco González ha decidit ajornar la decisió a l'espera de la nova normativa reguladora que té previst aprovar el govern espanyol amb l'objectiu d'impedir que els bancs cobrin una doble comissió als usuaris no clients dels caixers automàtics.

El BBVA recorda que la implantació de la comissió de 2 euros als no clients en els caixers d'una entitat financera està recollida en els estatuts de Servired, xarxa de caixers de diferents entitats a la qual pertany el grup BBVA i que està integrada per prop de 34.000 caixers al territori espanyol.

La decisió del BBVA d'ajornar la implantació d'aquesta comissió que s'havia d'aplicar en els 6.000 caixers del BBVA s'ha pres per part de l'entitat financera de forma "voluntària" i amb l'objectiu d'evitar que els no clients del BBVA puguin acabar pagant una doble comissió, la comissió del propietari del caixer i la comissió de l'emissor de la targeta de crèdit.

En tot cas, el BBVA assegura que en cap cas els clients del BBVA hauran de pagar una comissió per utilitzar els caixers del grup. Ni els clients del BBVA, ni els de Catalunya Banc ni els del banc electrònic del grup Uno-e, segons afirmen de fonts de l'entitat.

La decisió del BBVA no afectava "en principi" als 1.242 caixers de Catalunya Banc, entitat formalment adquirida pel BBVA el 24 d'abril passat.

El BBVA disposa de 1.259 caixers automàtics a la demarcació de Catalunya i Catalunya Banc té instal·lats 1.181 caixers dels 1.242 caixers que té en el conjunt de l'estat espanyol.