El comerç català s'associa a la Unió d'Entitats de Retail, RetailCat, després de la desaparició de la CCC

24.02.2017 | 00:03

Barcelona Oberta, Cecot Comerç, Comertia i la Fundació Barcelona Comerç han creat la Unió d'Entitats de Retail de Catalunya (RetailCat), mesos després de la dissolució de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), amb la vocació de ser l'entitat empresarial representativa del sector. La iniciativa ha generat interès en el comerç de la Catalunya Central, com explicava ahir a aquest diari Jaume Pont, president de Manresa+Comerç, que qualificava la nova entitat d'«interessant». L'associació manresana estudiarà la possibilitat de subscriure-s'hi.

RetailCat representa fins ara uns 30.000 establiments comercials repartits per tot Catalunya, el 30% del total, que donen feina a 230.000 persones, gairebé el 50% dels treballadors del comerç a Catalunya, i representen conjuntament el 7% del PIB.

RetailCat, que es va presentar ahir, és presidida per Joan Carles Calbet, que també és president de Comertia, i neix, segons va explicar, amb la voluntat de debatre i buscar conjuntament vies per afrontar els grans reptes que té al davant el sector. Aposta per una organització amb valors del segle XXI, «operativa, col·laborativa, gestionada amb transparència», va dir Calbet, que va dir que vol tenir una «estructura flexible» per adaptar-se àgilment a les necessitats i dinamisme del sector. RetailCat centrarà la seva activitat en tres grans àrees: divulgació, talent i lobby.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema