Amb l´objectiu de portar productes alimentaris de petits elaboradors artesans locals a qualsevol punt de la geografia estatal, els navarclins Federico Rodríguez i Juan Fernando Sánchez han creat el web compraentucomarca.com.

De moment s´hi poden trobar productes de sis comarques catalanes (Bages, Berguedà, Anoia, Alt Urgell, Osona i Noguera) però l´objectiu dels dos emprenedors és que s´hi puguin trobar productes de tota la geografia estatal classificats per la seva comarca d´origen. Rodríguez explica que funcionen com una central de vendes on cada venedor paga una quota mensual per tenir-hi els seus productes. A més, segons Rodríguez, a diferència d´altres webs similars on els productors exposen els seus productes, en el cas de compraentucomarca.com els productors no s´han de preocupar de gestionar la venda ni l´enviament ja que els mateixos promotors del web tenen un magatzem logístic amb el seu catàleg de productes per tal de fer els enviaments «amb la màxim urgència». A més, encara que el client final compri a diversos productors rebrà un únic paquet a casa i només se li cobrarà un enviament. Entre els productes de la botiga virtual hi ha vins, embotits, olis, conserves i postres. A més, per evitar una sobresaturació de productes d´una zona, limiten a cinc la presència de productors de cada comarca.

El web forma part de la jove empresa Solutpart, ubicada al viver d´empreses de l´Ajuntament de Manresa, al Palau Firal. A part de gestionar la seva botiga virtual, Solutpart es dedica a l´assessorament i gestió de comerç electrònic per a d´altres empreses. Segons assegura Rodríguez, és entre les empreses pioneres en aquest segment de negoci. També explica que l´empresa s´encarrega de la implantació i la gestió de botigues virtuals en tot el seu procés: la creen i en fan un manteniment integral. És a dir, en gestionen les comandes i els pagaments, la logística, els posicionaments en cercadors, l´atenció telefònica que ha d´estar operativa moltes hores al dia i també altres aspectes especialitzats dels comerços a la xarxa. Rodríguez recorda que per a una petita o mitjana empresa la posada en marxa de la pàgina «suposa un cost molt elevat, ja que ha de contractar personal molt especialitzat i incrementa els seus costos fixos». En canvi, Solutpart «és un cost variable» i defineix el seu servei com a «e-comsourcing», fusió de les paraules outsourcing i e-commerce.

Els dos fundadors de l´empresa són enginyers industrials que tenen una llarga experiència i uns càrrecs en empreses de diferents sectors com l´automoció i la construcció.