El belga Tim Wellens (Lotto Soudal) s'ha imposat en solitari en la sisena etapa del Giro d'Itàlia disputada entre Ponte i Roccaraso, de 157 quilòmetres, en la qual l'holandès Tom Dumoulin es va afermar a la maglia rosa en ser el més destacat entre el grup de favorits.

Una victòria brillant del classicòman belga, de 25 anys, el més fort i ambiciós entre els cinc homes que van protagonitzar la fuga del dia, qui en solitari va fer els últims 10 quilòmetres per donar al seu equip la segona victòria consecutiva després de l'aconseguida per Greipel.

Wellens, doble guanyador de l'Eneco Tour i del Gran Premi de Montreal i aquest any d'una etapa de la París Niça, va arribar eufòric amb un temps de 4h.40.05. A 1.19 minuts el danès Fuglsang (Astana) i el rus Zakarin (Katusha), a 1.22 Dumoulin, i Alejandro Valverde a 1.36, perdent un grapat de segons respecte als colombians Esteban Chaves i Rigoberto Urán, però per davant de Nibali i Landa, que es van deixar 7 segons respecte al murcià.

Dumoulin va defensar el mallot rosa amb ungles i dents, va sortir a l'atac que va llançar Nibali a 3 de meta i després el va deixar plantat. Es va mantenir al capdavant, ara amb Fulgsang a 26 segons i Zakarin a 28. Valverde és sisè a 41, mentre que Nibali passa a la novena plaça a 6 segons del murcià. Landa a 27, s'allunya una mica més en la baralla de favorits.

Hi havia expectació davant la primera etapa amb final en alt. Va començar amb pluja, però l'aigua no va arrugar l'ímpetu dels aventurers. No va faltar l'escapada del dia, aquesta vegada amb l'italià Bisolti (Nippo), Zhupa (Wilier) i el rus Kolobnev (Gazprom), trio que va arribar a arribar als 6 minuts d'avantatge.

A 60 de meta va cedir Kolobnev, però es van incorporar el luxemburguès Didier (Trek), l'holandès Ligthart i el belga Wellens (Lotto). Una fuita ja de cinc que guanyava entitat i temps de diferència, doncs va passar d'estar pràcticament anul·lada a 8.43 minuts d'avançament a 34 quilòmetres de meta.

Les tasques d'aproximació del Giant es van frenar. No hi havia perill perquè els escapats no feien perillar el mallot rosa de Dumoulin. L'holandès es va conformar amb rodar al costat dels favorits sense malbaratar les forces, que després farien falta per a l'hora de la veritat, en l'ascens a Rocarasso, un port de segona de 17 quilòmetres al 4,5 per cent de pendent mitjana i rampes complicades de fins al 12, amb un bon pujada a pocs quilòmetres de la línia.

Es tractava del primer escenari de la 99 edició del Giro perquè sortissin a escena favorits, l'hora de llevar-se les màscares i mostrar com estan les forces de cadascú. Mentre Wellens prenia la iniciativa per davant i obria forat, en el pilot la iniciativa se la va apropiar l'Astana de Nibali, imposant un elevat ritme que impedia qualsevol moviment.

Dues lluites diferents, per l'etapa i per la general. Ambició en l'esquadra kazakha, amb una acceleració de Fulgsang que mostrava les intencions de Nibali, envoltat per tot el seu equip al capdavant. Reacció del Giant de Dumoulin i tranquil·litat de Valverde i Landa. La meta encara estava a 13 quilòmetres.

Wellens va anar a la seva. Es va acoblar a la bici en postura aerodinàmica i va anar a per la primera etapa en una prova gran de la seva carrera. I ho va aconseguir amb classe, fent inútil la persecució en principi de Fuglsang i del bielorús Siutsou (Dimension) i de la resta de favorits, que no es van atacar fins al final.

Ho va intentar Nibali, amb un atac tou, sense continuïtat, que l'únic que va fer va ser esperonar Dumoulin, que va sortir disparat, va avançar el Tauró i es va unir al primer grup perseguidor de Wellens al costat de Zakarin. La resta esperar a l'últim repetxó, on Valverde va accelerar per esgarrapar un altre grapat de segons a Nibali i Landa.

Després de la primera cita amb la muntanya arriba la setena etapa, en teoria una altra bona oferta per als velocistes en el trajecte de 211 quilòmetres entre Sulmona i Foligno. Un port de tercera i un altre de quarta esquitxen el terreny, sense cap dificultat.