El català Marc Márquez (Repsol Honda) va aconseguir una victòria magistral i d'autèntic estrateg amb seu equip en guanyar clarament el Gran Premi d'Alemanya de MotoGP que es va disputar ahir al circuit de Sachsenring. Márquez i l'equip Repsol Honda van saber llegir a la perfecció les condicions de la cursa i van fer el canvi de moto en el moment precís, que els va servir en safata la victòria, mentre que l'italià Valentino Rossi (Yamaha) va caure rendit davant la situació, vuitè, i Jorge Lorenzo (Yamaha) va ser incapaç de superar els inconvenients del cap de setmana i es va veure relegat a una molt discreta 15a posició.

Rossi no va deixar escapar l'oportunitat que se li va presentar amb les condicions climatològiques adverses de Sachsenring i ja al primer gir va superar Márquez i es va situar al capdavant de la cursa, fins i tot després de tocar-se al final de la recta amb el valencià Hèctor Barberà (Ducati) i emportar-se darrere seu diversos pilots més de Ducati: els italians Andrea Dovizioso i Danilo Petrucci.

A la segona volta Márquez es va veure superat per Dovizioso, que una volta més tard també va deixar enrere Rossi, igual que Petrucci, de manera que l'italià va passar a la tercera posició, just davant de Márquez, que semblava agafar-se amb molta tranquil·litat els primers minuts de la competició. Lorenzo, que va sortir des de l'onzena posició, no semblava reaccionar gaire, amb el seu rendiment compromès per la confiança escassa en el tren davanter de la seva moto.

El carril sec

A l'onzena volta, Márquez va sortir de la pista, però va poder tornar-hi en la novena posició. Dues més tard, Iannone va entrar al taller a canviar la moto, i Barberà va avançar Rossi i es va situar segon darrere de Dovizioso. Però a la pista es va començar a percebre un carril completament sec i els que van veure en aquesta circumstància la seva oportunitat van ser els primers a entrar a canviar la moto, com en el cas de Márquez, que va sortir amb un pneumàtic llis darrere i un intermedi davant.

L'estratègia dels pneumàtics podia marcar les diferències en un final de cursa que s'esperava intens i amb opcions molt obertes per a tothom. El moviment als tallers va propiciar moments de nerviosisme, que va fer que a les pissarres de més d'un, com en la de Rossi, s'avisés d'entrés a canviar la moto quan el seu rival pel títol, el pilot de Repsol Honda, tornava a la pista en el tretzè lloc, però rodant més ràpid que els seus rivals. Però Rossi no va fer cas de les recomanacions del seu equip.

Una volta més tard, Márquez ja feia la volta ràpida de la cursa i començava una successió frenètica d'avançaments. Abans de concloure el 24è gir, Márquez ja s'havia col·locat al capdavant, després que la cursa fes un canvi radical en la classificació, en què Rossi era sisè.

L'estratègia de l'equip Repsol Honda va donar uns resultats impressionants, ja que el triomf de Márquez es va unir a la discreta vuitena posició final d'un Rossi desencertat.