El carril de sortida de la C-55 de l'enllaç de Viladordis ja té un nou senyal de prohibició per evitar que els conductors entrin erròniament al carril contrari. Un punt a millorar, sobretot després que el mes de setembre del 2015 un veí de Moià de 79 anys es confongués, hi accedís i, minuts més tard, provoqués un greu accident en què va perdre la vida a la pujada al polígon de Bufalvent. La plataforma No Més Morts a la C-55 va exigir al departament de Territori i Sostenibilitat la col·locació del senyal per evitar més confusions.

Al mateix accés també s'han col·locat senyals de prohibició més grans al carril de sortida dels vehicles que van en sentit sud.

La presència del nou senyal de prohibició s'emmarca en les tasques de millora de la senyalització a les carreteres la C-55, C-16c i C-25 a l'entorn de Manresa que s'estan portant a terme les darreres setmanes. Uns treballs que tenen un cost de 700.000 euros i en què s'actua en 11 interseccions amb la col·locació de 46 senyals nous i la millora de 24 que ja hi són. Els treballs serveixen per complementar les millores que s'estan portant a terme en aquesta via.

La plataforma No Més Morts a la C-55 considera que aquest nou senyal, i els altres que s'estan instal·lant aquests dies, és fruit de la pressió que exerceix l'entitat, altres associacions i les administracions de la Catalunya Central per disminuir la perillositat de la via. "Si no haguéssim dit que a l'accés feia falta aquest senyal, segurament ara no hi seria", destaca la presidenta de la plataforma, Fina Casals. La responsable de l'entitat es mostra satisfeta i considera que "ajudarà que no hi hagi més confusions". Tot i que Casals creu que possiblement l'edat del conductor que hi va morir fa vuit mesos va ser un factor determinant que va provocar la confusió, també apunta que si hi hagués hagut el senyal en aquest punt on és ara "possiblement l'hauria vist i ja hagués impedit d'entrar-hi".

La plataforma creu, a més, que per millorar la seguretat de la via també fan falta altres senyals que indiquin als conductors que estan circulant per una carretera perillosa, com als trams d'altres vies on hi ha un alt índix de sinistralitat. "També faria falta en alguns punts que s'indiqués que hi poden travessar animals perquè hi ha conductors que han xocat contra senglars", afirma. Tot i les millores a les senyalitzacions, Casals diu que l'objectiu últim "sempre és el desdoblament i la gratuïtat de la C-16".