Venècia llança la campanya ´Allibera el teu amor´ per posar fi a la moda dels cadenats

Ciutats com Sydney i París s'han adreçat a l'autor per demanar que els informi de la campanya i del logotip

27.08.2014 | 00:00

Des d'aquesta setmana als ponts de Venècia es poden veure penjats petits cartells amb la frase: "Unlock Your Love" (Allibera el teu amor), una invitació per evitar que es pengin els anomenats "cadenats de l'amor", que s'han convertit en una veritable "plaga".
La campanya va ser proposada per l'escriptor venecià Alberto Toso Fei i immediatament el comissari extraordinari de l'Ajuntament de Venècia, Vittorio Zappalorto, va acollir la idea per conscienciar els turistes que deixin de penjar els famosos cadenats. "Els anomenats cadenats de l'amor són només un senyal de poc civisme i de menyspreu pels monuments històrics de la nostra ciutat, que es veuen amenaçats per un garbuix de ferros antiestètics que a més són nocius pel rovell que produeixen i que corroeix el monument", va dir Zappalorto.
En les primeres hores ja es van penjar prop de 2.000 cartellets als famosos ponts venecians, sobretot als més turístics de Rialto, San Marco i l'Accademia.
A més de penjar els cartells, l'Ajuntament ha començat la tasca d'eliminar els cadenats, començant pel pont de l'Accademia on n'hi ha de penjats prop de 20.000, segons va informar l'Ajuntament.

Un gest banal
"Cal informar aquestes persones que penjar un cadenat no és un gest dolç, l'expressió d'un sentiment únic, sinó una acció totalment banal", ha explicat l'escriptor venecià Alberto Toso Fei als mitjans italians.
Per a Toso Fei era necessari informar la gent, ja que "la majoria de les persones que pengen un cadenat no té la percepció que estan cometent un acte vandàlic, sobretot en una ciutat tan fràgil com Venècia".
La campanya continuarà tota la setmana i l'escriptor venecià anuncia que després d'analitzar els resultats es podrà fins i tot pensar en continuar o inventar altres iniciatives per evitar que continuï aquesta plaga.
Toso Fei va explicar que ha estat contactat per ciutats com Sydney i París perquè els informés de la campanya i del logotip, que és un cadenat obert amb la frase Unlock Your Love, per poder usar-la i posar fi també a la moda de penjar cadenats.

Enllaços recomanats: Premis cinema