Investigadors del Centre Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i de l'Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) han descobert un tractament molecular que pot ser més efectiu i ràpid contra la depressió que els fàrmacs convencionals.

Els resultats de l'assaig, publicat en la revista Molecular Psychiatry, obren la porta al desenvolupament de noves estratègies terapèutiques basades en el tractament d'ARN d'interferència, encara que passaran anys abans que puguin aplicar-se a pacients afectats per una depressió. L'estudi, dut a terme amb ratolins, ha comparat l'eficàcia dels antidepressius convencionals -concretament la fluoxetina, comercialitzat amb el nom de Prozac- amb un tractament d'acord amb un ARN d'interferència per inhibir la síntesi del transportador de la serotonina a l'interior de la cèl·lula.

Segons els autors de la investigació, els resultats de les proves apunten que, amb només una setmana de tractament amb ARN, s'aconsegueix un efecte antidepressiu igual o superior a l'obtingut després de quatre setmanes amb fàrmacs.