Un total de 38,5 milions d'euros (6.405.861.000 pessetes) és el que costarà el tram de la nova carretera C-37 que unirà l'eix diagonal amb el transversal al seu pas per Manresa, Salelles i Sant Salvador de Guardiola. Aquest tram de la infraestructura, segons informació de la Generalitat, estarà acabat l'estiu del 2012, tot i que el termini estipulat segons contracte a partir de l'acta de replantejament és de 30 mesos, cosa que en situaria la finalització, tenint en compte que les obres s'han iniciat el juny, el desembre del 2012. Àngels Mas, regidora d'Urbanisme de Manresa, ha explicat que pot passar que la durada de l'obra sigui més curta perquè interessa al concessionari posar-la en funcionament el més aviat possible.

El pressupost esmentat, corresponent al tram de Sant Salvador de Guardiola a l'eix transversal (C-25), al terme de Manresa, suposa poc més del 10% del total del pressupost de tota la carretera, que és de 380 milions d'euros.

En un petit tram inicial de 600 metres del total de 5,5 km que té el recorregut a casa nostra, la via se superposarà a la carretera construïda recentment entre el primer enllaç i la rotonda al nord del nucli de Sant Salvador de Guardiola. Aquí es mantindrà el ramal de sortida actual de la C-37 a Sant Salvador en direcció a Igualada.

Es preveu la construcció de tres túnels: un a la zona de Salelles, de 320 metres de longitud; un túnel artificial al límit entre els termes de Sant Salvador de Guardiola i Manresa, de 100 metres; i un doble túnel artificial de 140 metres pròxim a l'enllaç final amb l'eix transversal. D'altra banda, es construirà un viaducte de 740 metres de longitud que pretén evitar l'afectació a la riera de Rajadell i la plana propera, al terme de Manresa. També es construirà un viaducte, d'uns 100 metres, sobre el torrent de la Por, al terme de Sant Salvador de Guardiola.

Quant als enllaços, es preveu la formació d'un semienllaç inicial a Sant Salvador de Guardiola, un semienllaç a Salelles i un enllaç final amb l'eix transversal, a Manresa, a uns dos quilòmetres de l'actual enllaç de Sant Joan de Vilatorrada.

600 metres més

Arran de les demandes presentades pel territori durant la tramitació dels estudis d'informació de la nova carretera, la proposta que es materialitzarà, sempre amb informació aportada per la Generalitat, se separa cap a l'oest del nucli de Salelles -amb 430 metres en el punt màxim de la corba respecte la proposta anterior- i s'apropa a la zona muntanyosa per minimitzar la seva afectació respecte el nucli de Salelles i evitar un efecte barrera entre el nucli i les diferents edificacions disperses de l'entorn. Això ha implicat un augment de la longitud del traçat en uns 600 metres i un increment del traçat en túnel o viaducte, introduint un tercer túnel i allargant el viaducte previst a la zona de Rajadell.

S'han fet altres ajustos al traçat incorporats com a resultat de la declaració d'impacte ambiental, les prospeccions arqueològiques i les al·legacions del territori (Ajuntament de Manresa i Meandre). Amb aquest motiu, s'ha adaptat el viaducte de Rajadell, allunyant les piles de la llera i optant per una estructura metàl·lica. D'altra banda, per salvar el camí ral o via romana, s'ha previst allargar uns 7 metres el pas per damunt de la línia del ferrocarril (que tindrà 58,5 metres de longitud) i la modificació de l'angle dels extrems. Així mateix, s'ha reduït l'afectació prevista a l'entorn del bosc de Can Cuques i del bosc de la Morera.