L´Ajuntament de Manresa celebrarà el pròxim dilluns, dia 14 de maig, un Ple extra ordinari per sotmetre a votació la concertació d´una o vàries operacions de crèdit per un import de 7,2 milions d´euros per pagar factures pendents a proveïdors.

La celebració d´aquest Ple culmina un procés que es va iniciar el 15 de març passat, quan es van enviar al ministeri les factures pendents de pagament anteriors al 31 de desembre de 2011, i que es va completar amb l´aprovació del pla d´ajust en un altre Ple extraordinari celebrat el passat 30 de març.

El Ministeri d´Hisenda i Administracions Públiques va confirmar el 30 d´abril que havia acceptat el pla d´ajust presentat per l´Ajuntament de Manresa amb el requisit que, durant la primera quinzena de maig, el Ple havia d´aprovar la formalització de l´operació de crèdit.

L´import final del crèdit que el Gov ern central aprovarà en favor del consistori manresà és de 7.242.495,55 euros, encara que inicialment les factures pendents de pagament a proveïdors de l´Ajuntament i de les empreses municipals sumaven 9,2 milions d´euros. La raó d´aquesta diferència és que durant el temps transcorregut des del dia que es van presentar les primeres factures, el 15 de març, fins avui s´ha fet front al pagament d´aproximadament un 20% de l´import d´aquestes factures a diversos proveïdors.

Finalment, els 7,2 milions corresponen a un total de 712 factures corresponents a 279 proveïdors de l´Ajuntament de Manresa i de les empreses municipals que es poden incloure en el pla estatal, i que han estat enviades al Ministeri d´Hisenda.

D´aquest import, 4.874.138,09 euros corresponen a 257 proveïdors i 627 factures que són pròpiament de l& rsquo;Ajuntament, 2.315.219,19 euros a l´empresa municipal d´habitatge Forum, amb 19 proveïdors i 77 factures; i els 53.138,27 restants a Manresana d´Equipaments Escènics, amb tres proveïdors i vuit factures.