En l'aprovació de l'avanç de pla i en la inicial, el document del POUM dibuixava el trasllat de les estacions Manresa Baixador i Manresa Alta dels FGC. Aquest va ser un dels temes que va portar ERC, ara al govern, a abstenir-se en les dues votacions.

Quan els republicans es van afegir al govern de CDC, en aquest mandat, la planificació ferroviària va fer un gir radical, amb la desaparició del trasllat de les estacions. PSC ho va destapar i va retreure que «ni CiU en quatre anys de treballs, ni ERC en un any, no hagin sabut liderar una solució», si bé, finalment, va donar el seu suport al nou pla general en la votació que va tenir lloc en el ple municipal extraordinari celebrat dijous de la setmana passada, que va obtenir el suport de tots els grups llevat de la CUP.

El govern de CDC-ERC va defensar aquest gir dient que el protocol signat ahir era un pas endavant en ambició perquè el canvi no només no significa que es descarti el trasllat de les dues estacions, sinó que concreta el temps per dibuixar les solucions. Tenint en compte que l'opció del trasllat, i el seu cost econòmic, va ser el que va fer que FGC rebutgés els antics plans, caldrà veure quina serà, finalment, l'opció triada.

Per curar-se amb salut, com va avançar Regió7 (vegeu l'edició del dia 15 de març), l'equip de govern va informar que inclouria en els objectius que no es passi per alt cap solució, inclòs el soterrament de les vies entre el Pont de Ferro i Manresa Baixador per temes tècnics, com el pendent. Al protocol, però, aquesta observació no hi surt concretada.