Neix el nou Kia Optima, una berlina completament nova des de la seva concepció, destinada a augmentar la participació de la companyia coreana en el mercat del segment D.

El Kia Optima és més llarg, més baix, més ample i amb una batalla més gran. Aquesta nova berlina representa el que el director en cap de Disseny de Kia, Peter Scre-yer, defineix com «una energia esportiva audaç, atlètica i visual».

Fora d´Europa, aquest model ha tingut una molt bona rebuda. Present en el mercat coreà des del maig del 2010, aquest automòbil va tenir un èxit immediat, amb unes vendes mensuals de més de 10.000 unitats el juny i juliol d´aquest any, cosa que va permetre arribar a la posició líder de vendes a Kia per primera vegada. Als Estats Units la demanda és tan alta que aquesta berlina de mida mitjana ara es fabrica, juntament amb el Kia Sorento, a les instal·lacions de West Poing, Geòrgia, per a la seva venda exclusiva en el competitiu continent nord-americà.

El perfil del Kia Optima, semblant al d´un cupè, afavoreix el seu aspecte dinàmic i a la vegada proporciona millores en l´eficiència aerodinàmica. Amb un coeficient aerodinàmic Cd de 0,29, es millora tant el refinament com les prestacions i el consum.

Per al mercat europeu, les característiques del Kia Optima han estat adaptades, i els usuaris podran conduir una motorització dièsel que arriba a unes xifres de prestacions i consum excel·lents. Es tracta d´un nou i altament eficient motor U2 VGT dièsel d´1,7 litres, que proporciona 136 CV amb unes emissions molt baixes a la seva categoria: 128 g/km quan està equipat amb l´ISG, el sistema automàtic de Kia d´arrencada i parada que permet un estalvi de combustible. Compleix l´exigent normativa Euro 5 gràcies a una nova evolució del turbo de geometria variable, l´admissió variable amb control de turbulència i el control dels gasos d´escapament mitjançant una sonda lambda.

A més, amb el nou desenvolupament de centralitat de control es prescindeix de la sonda de temperatura EGR (Exhaust Gas Recirculation) refrigerada, vàlvula de control d´admissió i amb cadena de distribució per disminuir el manteniment. S´ha millorat la refrigeració del bloc màxim a la zona al voltant del cilindre pel que el conjunt està sotmès a menys fatiga tèrmica, fet que permet augmentar la seva fiabilitat i durabilitat.

La seva comercialització al nostre país acaba de començar, i ofereix l´opció a molts clients que considerin l´adquisició d´una berlina de Kia. A partir del quart trimestre d´aquest mateix any, en alguns mercats europeus Kia també oferirà una interessant i eficient versió híbrida de l´Optima.

El Kia Optima està pensat perquè conduir sigui un plaer, amb una experiència de conducció dinàmica i de gran resposta. A més, té un gran equipament de sèrie i una sèrie d´elements d´alta tecnologia habitualment associats amb vehicles de marques premium. En paraules de Raoul Picello, director general de Kia Motors Iberia: «el nou Kia Optima serà, sens dubte, el nostre vehicle de representació d´aquest any, una berlina que destaca per les seves proporcions i un disseny europeu amb matisos coreans. S´ha utilitzat una plataforma de mida mitjana i carrosseria totalment noves. El resultat: hem portat la nostra gamma de berlines fins al nivell següent de la nostra revolució en el disseny». Dissenyat sota les directrius de Peter Screyer per als equips de disseny de Kia a Frankfurt (Alemanya) i Irvine (Califòrnia), el nou model Optima té com a finalitat inspirar i incitar els clients europeus del segment de les berlines perquè tinguin en compte el Kia.

«Amb la nostra nova berlina, hem creat un producte que anteriorment els consumidors no haurien esperat de Kia, i això és exactament el que volíem aconseguir!», afirma el director en cap de Disseny de Kia.

Com en tots els altres models de Kia que es venen a Europa, l´acabat d´arribar s´oferirà als consumidors amb la singular garantia del fabricant Kia de set anys o 150.000 quilòmetres, que pot transferir-se totalment als propietaris següents de l´automòbil.

El nou Kia Optima s´oferirà als clients amb la possibilitat d´escollir entre transmissió manual de sis velocitats o automàtica de sis velocitats. El canvi automàtic és de sis velocitats amb convertidor de parell i embragatge del convertidor de parell. S´activa a règim estacionari amb el qual s´aconsegueix disminuir les pèrdues per lliscament del canvi automàtic i per tant reduir el consum.

El Kia Optima inclou un generós nivell equipament de sèrie. Els clients també podran escollir entre una sèrie d´elements d´alta tecnologia que habitualment són propis de vehicles de marques premium, com són els fars de xenó i el sistema d´àudio de primer nivell Infinity.

Tots els Optima tenen un sistema de frenada amb quatre discos de fre suportat pels sistemes ABS (sistema antibloqueig en frenada), ESC (Control Electrònic d´Estabilitat) i VSM (Gestió de l´Estabilitat del Vehicle), que s´inclouen de sèrie.

El VSM és un nou sistema que ajuda a mantenir l´estabilitat en frenada sobre superfícies de diferent adherència treballant sobre l´assistència a la direcció i ajudant el conductor a mantenir la trajectòria. Per alertar altres conductors quan es produeixen maniobres de frenada d´emergència, també s´inclouen l´ESS (Sistema de Frenada d´Emergència). L´ESS detecta si el conductor està fent una frenada en situacions adverses i a continuació s´activen les llums d´emergència per advertir els conductors que circulen al darrere.

Tots els Optima també inclouen de sèrie airbags frontals, laterals i de cortina, a més de reposacaps actius en els seients davanters per minimitzar les típiques lesions per fuetada cervical.