Opel continua la seva història d´èxit en el segment del compacte amb dos models nous. Després del reeixit llançament de la versió de cinc portes de la nova generació Astra fa uns mesos, l´Sports Tourer arribarà als concessionaris molt properament.

El nou Astra Sports Tourer impressiona amb la seva atlètica aparença. Com el seu germà de cinc portes, porta la filosofia d´Opel de l´«art escultural unit a la precisió alemanya» a un nou nivell: eficient, lleuger i dinàmic. La doble barra cromada de nou disseny amb l'emblema d´Opel i els fars davanters es fonen a la graella del radiador per formar una sola unitat. L´Sports Tourer té unes línies encara més dinàmiques que la versió de cinc portes. El sostre lleugerament corbat dóna a l´Sports Tourer una aparença més llarga.

Mateixes dimensions, més espai

L´última generació de l´Sports Tourer té pràcticament les mateixes dimensions que el model anterior, amb una longitud de 4702 mm, una amplària de 1871 mm (amb els miralls retrovisors exteriors plegats) i una altura de 1510 mm; no obstant això, ofereix molt més espai interior per als passatgers i l'equipatge.

El conductor disposa de 26 mm més d'espai lliure fins al sostre i els passatgers del seient posterior té 28 mm més d'espai per a les cames, dues millores convincents de la percepció d'espai i de confort. A més a més, el nou Astra Sports Tourer pot carregar fins a 1630 litres d'equipatge.

Intel·ligent i versàtil

Opel ofereix una novetat extremadament pràctica en el nou Astra Sports Tourer, que ajudarà en la seva utilització diària: per primera vegada, la porta posterior es pot obrir o tancar sense tocar-la o sense un control remot. En combinació amb el sistema d'obertura i arrencada sense clau Opel & Start, un simple gest del peu sota el para-xocs posterior és suficient per obrir la porta. Un altre moviment sota el para-xocs tancarà la porta. L'intel·ligent sistema pot detectar qualsevol obstrucció i deté el mecanisme en cas d'emergència. Tot i així, la porta encara es pot obrir amb un comandament situat a la porta del conductor o a través del comandament remot que hi ha a la clau.

Per incrementar l'espai i facilitat de càrrega del nou Astra Sports Tourer, el respatller del seient posterior és opcionalment plegable en seccions 40:20:40, i permet una configuració de l'espai de càrrega més flexible que mai.

Motors de nova generació

Hi ha quatre motors de gasolina disponibles per a l´Astra Sports Tourer, inclòs el motor d'alumini 1.0 Ecotec Turbo d´injecció directa i el de 1.4 litres Turbo de quatre cilindres. El nou motor 1.6 Ecotec Turbo d´injecció directa, que es va presentar al Saló de Frankfurt, és el motor de gasolina més potent en el nou Astra Sports Tourer. El motor turbo d´injecció directa amb 200 CV ofereix un parell de motors de 300 Nm (amb la funció overboost, consum de combustible i emissions de CO2: 6,0 l/100 km, 139 g/km, en cicle combinat i amb pneumàtics de baixa resistència en rodament).

En dièsel, un nou motor en l'oferta és la unitat top de la gamma d´1,6 litres amb doble turbocompressor. El motor 1,6 CDTI BiTurbo de 160 CV especialment compacte aconsegueix el seu parell màxim de 350 Nm a només 1500 rpm. L´Astra Sports Tourer 1,6 litres BiTurbo només necessita 8,1 segons per recuperar de 80 a 120 km/h. Però no només és potent, també té un consum de combustible baix en combinació amb la transmissió manual de sis velocitats, sistema Start/Stop i pneumàtics de baixa resistència a la rodament: solament necessita 4,1 litres de dièsel per recórrer 100 quilòmetres, la qual cosa equival a 109 grams de CO2 per quilòmetre. Amb aquests motors completament nous, l'oferta dièsel de l´Astra s´amplia a quatre nivells de potència (tres a Espanya), tots basats en el cubicatge 1,6 amb 95 CV (no ofert al nostre mercat), 110 CV, 136 CV i 160 CV.

Una aposta segura

El nou Astra Sports Tourer també es converteix en una nova referència en seguretat, sistemes de comunicació, multimèdia i confort. El sistema intel·ligent d´il·luminació matricial IntelliLux led és una novetat en el segment del compacte. L'innovador sistema d´il·luminació adaptativa matricial led de nova generació permet conduir amb els llums llargs sense enlluernar, i s'adapta de forma constant i automàtica desconnectant els mòduls led individualment quan detecta llums de trànsit circulant davant o en sentit contrari.