Quan un automòbil de BMW llueix la lletra «M» acompanyada de les singulars barres tricolors, deixa clar que es tracta d'un BMW especial. Aquesta consonant identifica els vehicles més especials de la firma alemanya, desenvolupats de manera específica per la divisió BMW M Gmbh i caracteritzats per un dinamisme, nivell de prestacions i imatge d'allò més espectacular.

A aquest selecte club s´hi acaba d'afegir l´M2, la porta d'accés a la gamma d'alt rendiment del constructor alemany. Un primer graó que no per això deixa de ser menys exclusiu i avançat en tots els sentits. El seu potent motor de sis cilindres en línia, l'agilitat que li confereix la tracció posterior, el seu xassís esportiu M d'alumini, així com l´extravertit disseny fan que l´M2 Coupé es mereixi amb escreix mostrar amb orgull la icònica «M».

Una mica d'història

L´M2 té com a referent el mític BMW 2002 Turbo que fa més de 40 anys va revolucionar el sector dels vehicles compactes d'altes prestacions. Un concepte de dinamisme, màxima agilitat i òptim control del cotxe que es trasllada a la perfecció en un model que desenvolupa un potencial tecnològic aclaparador.

El motor triat per a l´M2 és el nou sis cilindres en línia de 3.000 cc proveït de la tecnologia M TwinPower Turbo, que li permet aconseguir els 370 CV. Una xifra que el dota d'un brillant rendiment amb un contundent i lineal lliurament de potència, gràcies a un parell màxim de 465 Nm, que arriba a ser per uns breus instants de 500 Nm amb la funció overboost.

Així mateix, en el cas d'equipar la caixa de canvi M opcional de set marxes amb doble embragatge (M DKG) i proveït de la funció launch control, l´M2 és capaç de parar el crono en 4,3 segons en accelerar de 0 a 100 km/h, mentre que la velocitat punta està autolimitada a 250 km/h pel sistema de tall electrònic.

De sèrie l´M2 recorre a una caixa manual de 6 velocitats dotada d'un enginyós sistema que en baixar de marxes dóna un toc a l'accelerador, mentre que en pujar de marxes redueix les revolucions del motor, amb l'objectiu d'augmentar el confort i l'estabilitat en conducció en circuit.

Tot aquest desplegament prestacional s'assumeix gràcies a una part cicle en la qual destaquen els seus eixos d'alumini, provinents dels BMW M3/M4, unes llantes d'aliatge lleuger de 19 polzades amb pneumàtics de diferents dimensions, a la direcció M Servotronic amb dues línies característiques, així com al sistema de frens M de materials compostos. També cobren especial protagonisme altres ajudes tècniques com el diferencial M de regulació electrònica, creat per optimitzar la capacitat de tracció i l'estabilitat dinàmica.

Si a això s´hi afegeix l´M Dynamic Mode (MDM) del sistema de control dinàmic de l'estabilitat (DSC), permet un lleuger lliscament dels pneumàtics per controlar el derrapatge en traçats tancats de competició. L'evolució de l´M2 ha tingut com a escenari el circuit de Nürburgring-Nordschleife, per la qual cosa la seva efectivitat està més que comprovada.

Disponible en quatre exclusives tonalitats, el preu del BMW M2 Coupé amb canvi manual de sis velocitats és de 62.900 euros.