LA PROVA: LEXUS NX 300H

A l'avantguarda

La marca japonesa presenta el seu primer crossover SUV premium de grandària mitjana

30.07.2016 | 07:43
A l'avantguarda
A l'avantguarda

Lexus ha aconseguit donar un cop d'efecte amb l'avantguardista línia de disseny dels seus últims models, un aspecte transgressor que té el seu millor exemple en el tot camí NX. El primer crossover SUV premium de grandària mitjana de la firma japonesa té una imatge tan moderna com el seu revolucionari sistema de propulsió híbrid en la versió 300h, que hem provat recentment.

La carrosseria en forma de diamant d'aquest model no passa desapercebuda. D'un cop d'ull transmet tot el potencial que s'espera d'un tot camí, però al mateix temps evoca la moderna vida urbanita dels seus clients potencials. El que crida més l´atenció del seu aspecte són les seves sis formes poligonals, que s'evidencien principalment en els seus grups òptics davanters i posteriors de tecnologia led.

El perfil de l´NX està accentuat per una línia de sostre amb forma de bec que arriba fins a la part posterior del vehicle per proporcionar un ampli espai per al cap per als ocupants dels seients posteriors i crear una silueta hermètica. La part posterior destaca al seu torn pels llums en forma de L, que simbolitzen el logo de la marca Lexus, mentre que en la carrosseria destaca la reixeta amb forma de fus al davant.

L'habitacle juga un paper significatiu en el disseny general d'aquest tot camí. L´NX ofereix a l´interior un ampli espai per al cap i una distància que connecta la part davantera amb la posterior. A més, té el millor espai de càrrega del portamaletes en el seu segment amb 555 litres.

L'interior combina una elevada funcionalitat amb un ambient premium. El seu gran espai es combina amb una destacada ergonomia i una lògica situació de tots els seus comandaments, perquè la qualitat de vida a bord sigui excepcional. Això també influeix notablement en la bona insonorització de l'habitacle, especialment en la versió híbrida d'aquest model.

Com no podia ser d'una altra manera tractant-se de Lexus, la generosa i avantguardista tecnologia que ofereix l´NX influeix notablement en el confort dels ocupants. El sistema HMI (Interfície Home-Màquina) proporciona una interacció intuïtiva perquè el conductor o l´acompanyant manegin els múltiples avanços tecnològics que aquest model proporciona tant a l'apartat d´infoentreteniment com en el de la seguretat, a través de la configuració del propi vehicle. Els sistemes de seguretat d'última generació disponibles no només són capaços de reduir els danys en cas d'accident sinó que actuen de forma intel·ligent per tractar d'evitar-lo abans que es produeixi.

L´NX ve equipat amb un paquet de seguretat complet, incloent-hi un monitor panoràmic dotat de la càmera de resolució més alta que s'hagi ofert en un Lexus. A més, com a primícia en el segment, l´NX també presenta un Control de Creuer Adaptatiu (ACC) a qualsevol velocitat, que permet que l´NX s´aturi completament quan el vehicle del davant es pari. Altres sistemes de seguretat activa que s'inclouen en el model són el Sistema d'Avís de Sortida Involuntària de Carril (LDA), el monitor d´angle mort, l'alerta posterior de trànsit creuat, els nous llums de posició laterals i la Head-Up Display.

Motorització híbrida

A Espanya, l´NX només està disponible en la seva versió 300h, és a dir, amb motorització híbrida. En aquesta versió, el tot camí adopta una unitat de control HV altament sofisticada, especialment desenvolupada per a ell, que es combina amb un motor de 2.5 litres de cicle Atkinson, un generador, un motor i una bateria. La transmissió proporciona una potència total del sistema de 155 CV i unes emissions de CO2 de 118 g, que es corresponen amb un consum de combustible inferior a 5,1 l/100 km. Comparat amb els sistemes precedents, el sistema híbrid implementat en el nou NX 300h es beneficia d'un estalvi de combustible del 15%. A més, com cada vehicle equipat amb el sistema Lexus Hybrid Drive, el NX 300h ofereix uns avantatges considerables del cost de propietat gràcies a una combinació única de baixos costos de manteniment i de funcionament, importants incentius fiscals i uns elevats valors residuals.

L'excel·lència mecànica del propulsor híbrid s'acompanya amb un modern xassís que aporta una gran estabilitat, una envejable manejabilitat i una comoditat de conducció superior. A més, la versió híbrida inclou un control d'amortiment amb molls de descàrrega per augmentar el confort en la conducció i l'estabilitat en el maneig, fet que redueix el balanceig en superfícies irregulars de la carretera.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema