La prova del Ford Edge va ser exactament el que esperàvem. Pot semblar una valoració massa simple i poc afavoridora, però en realitat és un elogi a l'immillorable treball fet pels enginyers de la firma americana, que tenien la tasca difícil de crear un tot camí que se situés un graó per sobre del Kuga, un model excepcional.

Un disseny captivador

Hem de confessar que ja anàvem predisposats al fet que aquest model ens agradés, ja que el seu disseny ens va meravellar des de la primera vegada que el vam veure per internet. Tot i això, el model de Ford tenia el repte de no decebre'ns en directe. No ho va fer.

L´Edge té aquest inconfusible aspecte made in America, amb unes formes robustes, una part frontal exagerada com agrada als ianquis, i una part posterior no menys sobredimensionada que té incorporat un quadre de llums senzillament espectacular que recorre la totalitat de la seva línia horitzontal.

Les seves formes rotundes concorden amb unes dimensions exteriors generoses. L´Edge se situa a la part alta del catàleg de tot camins de Ford, amb 28,4 centímetres més que el Kuga, la qual cosa li atorga una longitud total de 4,81 metres.

La seva amplària total és d´1,92 metres i la seva altura assoleix els 1,69 metres, la qual cosa configura un vehicle imponent en el seu aspecte exterior i permet oferir un interior espaiós, en què destaca un portamaletes de 602 litres.

Alhora, i gràcies a un intereix de 2,85 metres, els ocupants gaudeixen d'espai còmode per als genolls, a més d'una gran amplària a l'altura dels malucs i una altura interior que permetrà viatjar en la part posterior a ocupants de qualsevol alçada sense problemes.

Com vam poder comprovar, l´Edge pot allotjar cinc passatgers adults amb un confort excepcional. Però aquest confort no només és el resultat d'unes mides generoses, sinó també de la gran dedicació dels enginyers a l'hora de disse-nyar l'habitacle.

Superar el Kuga no només era qüestió de fer un cotxe més gran, sinó que també era fonamental elevar la qualitat de vida a bord. Quan puges a l´Edge, tens la sensació d'entrar en un cotxe de gamma alta. La tecnologia que t'envolta i et fa la vida més fàcil i agradable, un espai totalment insonoritzat i aïllat, i una qualitat de rodament immillorable, entre altres aspectes, fan d'aquest model un cotxe amb què viatjar es converteix en un autèntic plaer.

Una gran nau

Agafar el volant de l´Edge és controlar els comandaments d'una gran nau. No és un SUV més, sinó el topall de gamma de Ford. No cal pensar, però, que l´Edge és un tot camí difícil de manejar, sinó el contrari. Tots els comandaments són allà on mana la lògica, s'accionen amb una suavitat envejable, i gràcies a l'altura del vehicle, el conductor té una sensació absoluta de control del vehicle.

Aquest aspecte es reforça amb el gran comportament de l´Edge. La fermesa amb què el cotxe trepitja la carretera contrasta amb la lleugeresa amb què és capaç de moure's en trams plens de revolts o fins i tot per la ciutat. Una dualitat difícil d'aconseguir, però que en aquest cas és possible gràcies al funcionament d'unes suspensions que resulten prou fermes per evitar els balancejos de la seva alta carrosseria però permissives a l'hora d'absorbir les irregularitats dels terrenys ferms. La moderna direcció adaptativa ajusta la seva duresa a les condicions de la conducció i al rendiment de la Tracció Total Intel·ligent de Ford (AWD per les seves sigles en anglès).

Un xassís excepcional

El seu xassís excepcional ens va fer l´efecte d'estar per sobre de les prestacions del motor. El propulsor 2.0 dièsel de 180 CV amb tracció integral i canvi manual de sis relacions de què disposava la unitat de proves ens va semblar poc potent en baixes revolucions. Per esprémer les seves prestacions calia pitjar fins al fons el pedal en les primeres marxes, la qual cosa pot penalitzar el consum. No vam poder provar el motor biturbo de 210 CV amb canvi automàtic de doble embragatge Powershift, però potser s'ajusti millor a les característiques de l´Edge per les seves prestacions superiors.

Potència americana

L´Edge pot assolir una velocitat màxima considerable: 200 km/h. A més, és capaç de superar els 100 km/h en només 10 segons. Pura potència americana. I tot això, amb un consum de 5,9 litres per cada 100 quilòmetres recorreguts.

A part de la velocitat i la potència, els altres elements destacats de l´Edge són, com ja hem apuntat anteriorment, els materials d´alta qualitat amb què ha estat confeccionat l´interior de l´habitacle i els diferents aparells tecològics de què disposa, la majoria dels quals ajuden a millorar la seguretat.