Conscient del gran èxit que va tenir la versió de sostre rígid de l'anterior MX-5, Mazda ha repetit la fórmula en l'última generació de l'incombustible roadster. A més, en el Mazda MX-5 RF ofererix una carrosseria tipus targa, és a dir un semidescapotable on només es retira el sostre de sobre els caps mantenint la part del parabrisa i la secció posterior.

Semidescapotable

Aquest tipus de carrosseria té avantatges en temes de seguretat i confort. Ofereix els mateixos que els vehicles descapotables de sostre dur però sense perdre el plaer de la conducció del model orginal d’aquest Mazda amb sostre de lona i plegat manual. Com que no es retira la secció posterior compte amb un robust arc de seguretat que s’ajusta perfectament al sostre dur i permet gaudir d'una carrosseria com la d'un model coupé, però amb els beneficis tant d'insonorització com l'aïllament tèrmic. I compta amb un sistema automàtic de plegat i desplegat del sostre, en comparació del Soft Top.

Amb l'accionament d'un simple botó, es retira el sostre en un temps rècord de 13 segons i es pot fer fins i tot amb el cotxe en marxa sempre que sigui per sota dels 10 quilòmetres per hora. Les seccions davantera i central de la capota queden ocultes darrere dels seients. Tot aquest sistema només eleva 45 quilos el pes del cotxe i redueix només 3 litres la capacitat del maleter (127 l.). Tampoc modifica les mides bàsiques, per la qual cosa el Mazda MX-5 RF pot seguir oferint l’inigualable dinamisme del MX-5 original.

Tot i que modificiar un cotxe tan rodó com el model MX-5 de Mazda era arriscat, després de provar el vehicle hem de reconèixer que el comportament del nou roadster és com a mínim tan bo com el que tenia el model original, gràcies al minuciós treball per adaptar la suspensió, els frens i la direcció al nou pes del vehicle. La connexió home-màquina que ofereix la nova versió de capota rígida és, si cap, millor que la del model Soft Top. És per tant qüestió de gustos triar entre un o un altre model de Mazda.

Motor i marxes

L'oferta de motors no ha variat, es pot conduir Mazda MX-5 RF en els dos propulsors atmosfèrics de quatre cilindres que oferia el Soft Top: un 1.5 Skyactiv-G de 131 cv i un 2.0 Skyactiv-G de 160 cv. L'única diferència entre ambdues versions és que només en la de sostre rígid es pot equipar un canvi automàtic de sis marxes amb embragatge de tipus convertidor de parell (una transmissió hidrodinàmica addicional al canvi automàtic). Aquest mecanisme té un comportament més que correcte, gràcies a uns canvis tan suaus com ràpids entre marxes. A més, aquest sistema té l'avantatge d'oferir un control de bloqueig a partir de la segona marxa i també un control de lliscament a partir de la tercera, cosa que ajuda a reduir els consums al circular per carretera.

L'únic problema d'aquest canvi automàtic és que rivaliza amb un dels millors canvis manuals que hem provat: directe, de curts recorreguts i amb una duresa i tacte esportiu. Apurar les marxes amb aquest sistema és una manera autèntica de gaudir-ne, ja que estem també davant d’un dels cotxes que més i millor estiren les seves marxes. El MX-5, en ambdues versions i amb tots els seus motors, lliura potència fins que arriba al tall de voltes, cap a les 7.500 rpm.

Tecnologia d’avantguarda

A l’oferta de motors s'afegeix la possibilitat d’ escollir entre quatre nivells d'equipament: Style, Style+, Luxury i Luxury Pack Sport. Des de l'opció més ‘bàsica’ ja es gaudeix d'un ampli ventall de sistemes d'avantguarda als apartats de seguretat, infoentretenimient i connectivitat, si bé en les versions més exclusives inclouen des d'un sistema de so Bose amb nou altaveus (alguns integrats en els reposacaps dels seients), fins a seients Recaro en l'opció més esportiva.

La versió d'accés a la gamma RF és la 1.5 Skyactiv-G de 131 cv amb canvi manual i acabat Style, que amb tots els descomptes (campanya de 2.000 euros i 591 de finançament) es queda en tan sols 24.909 euros. Mentre que la més exclusiva (2.0 Skyactiv-G Luxury Pack Sport Twin Tone) s'eleva fins als 31.209 euros. El cost del RF respecte al MX-5 de capota de lona és 2.500 euros.