Esbrina quins aliments són nocius per al teu somriure

No només els caramels perjudiquen les dents: els cruixents, l'alcohol o el gel poden espatllar la teva dentadura

16.03.2016 | 20:34
Esbrina quins aliments són nocius per al teu somriure

Un recent estudi posava de manifest la importància que la majoria de la població atorga a la bellesa del somriure, però també als hàbits d'higiene i a la cura bucal.

Més enllà de tenir unes dents blanques i alineades, ens preocupa la salut de les nostres peces; evitar les càries o les infeccions no és només cosa dels més petits. Els pares controlen el nivell de caramels que mengen perquè saben que el sucre no és un bon amic de les dents. Però el que potser no sàpiguen és que hi ha altres aliments, molts destinats als adults, que tampoc col·laboren a una òptima salut dental i que poden acabar danyant el somriure si s'abusa d'ells.

Caramels durs

Menjar massa caramels i l'exposició constant al sucre que això pot ocasionar pot danyar les teves dents. Els caramels durs a més d'afegir molt sucre poden també desencadenar una urgència dental com una dent trencada o una fissura dental. Consulta amb el teu dentista si en el teu cas el xiclet sense sucre podria ser un possible substitut.

Evita els aliments que s'enganxen

Quan es tracta de prendre snacks saludables, moltes persones tenen entre els seus preferits les fruites deshidratades. Però moltes fruites deshidratades s'enganxen fàcilment a les teves dents. Aquest tipus d'aliments poden danyar les dents atès que tendeixen a romandre en les dents més temps que altres tipus d'aliments. Si prens fruites deshidratades o una combinació de fruita seca, assegura't d'esbandir-te amb aigua després, raspallar-te i passar-te el fil dental amb cura.

Cura amb els aliments cruixents

És difícil resistir-se a unes patates fregides cruixents però, per desgràcia, estan plenes de midó, que tendeix a quedar atrapat entre les dents. Si tries aquest tipus d'aliments, utilitza amb cura el fil dental per eliminar totes les partícules que porten a l'acumulació de la placa.

Tingues en compte el consum de cítrics

Les exposicions freqüents a aliments àcids poden erosionar l'esmalt, la qual cosa fa més vulnerable les dents a picar-se amb el pas del temps. Així que encara que un rajolí de llimona o llima pot tornar un simple got d'aigua en un aliment més gustós, no sempre és la millor elecció per a les dents. Les fruites cítriques i els sucs poden irritar també les lesions en la boca. Assegura't de beure suficient aigua normal i sense additius.


Fotos. Getty Images. Les patates xips, el gel o l'alcohol poden ocasionar danys en les dents.

No tot el cafè és bo

En la seva forma natural, el cafè i el te poden ser alternatives saludables per beure. Però moltes persones no poden resistir afegir sucre a aquestes begudes. La cafeïna pot també assecar la boca. Beure de forma freqüent cafè i te pot també donar color a les dents. Si els consumeixes, assegura't de prendre suficient aigua i intentar mantenir al mínim els afegits.

Contraresta els refrescs amb aigua

Quan prens aliments ensucrats o begudes ensucrades durant llargs períodes de temps, la placa bacteriana utilitza aquest sucre per produir àcids que ataquen l'esmalt, la superfície dura de la dent. La majoria de refrescs amb bombolles, incloent els baixos en calories, són àcids i per això, dolents per a les dents. Les begudes amb cafeïna, com els refrescs de cola poden també assecar la boca. Si consumeixes refrescs, intenta prendre juntament amb ells un got d'aigua.

Limita el consum d'alcohol

L'ús d'alcohol produeix deshidratació i boca seca. Les persones que beuen en excés podrien sentir com la seva producció de saliva es redueix amb el temps, la qual cosa condueix a la càries dental i altres infeccions orals com la malaltia de les genives. L'ús excessiu d'alcohol també augmenta el risc de càncer oral.

Vigila les begudes esportives

Encara que poden tenir aparença de saludables, el sucre és el principal ingredient de moltes begudes esportives i energètiques. L'Acadèmia Americana de Pediatria assenyala que les begudes esportives poden ser útils per a atletes joves que participen en activitats físiques vigoroses i perllongades però que són innecessàries en la majoria dels casos. Abans de prendre el teu següent glop, comprova l'etiqueta per comprovar que la beguda que triïs sigui baixa en sucre o beu aigua.

El gel no és per mastegar

Moltes persones pensen que el gel és bo per a les dents. El gel està fet d'aigua i no conté sucre ni altres additius, però mastegar substàncies dures pot fer que les dents siguin més vulnerables a una urgència dental i danyar l'esmalt. El millor consell és deixar aquest hàbit i gaudir de l'aigua en la seva forma líquida.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...

 

Enllaços recomanats: Premis cinema