Centenars de solsonins no paguen el gas perquè no els en facturen els consums

Des del canvi a Gas Natural la companyia no emet factures perquè no té contractes firmats. L'alcalde, David Rodríguez, es va reunir amb els responsables per demanar explicacions

21.04.2016 | 07:24
L´alcalde s´ha preocupat de parlar amb els responsables del gas

Des del canvi a Gas Natural la companyia no emet factures perquè no té contractes firmats de subministrador de gas quan l'empresa que se n'ocupava, Repsol Gas, va decidir vendre tota la instal·lació a Gas Natural. Des de llavors, a final de l'any passat, hi ha molts veïns que, tot i no tenir cap problema amb el subministrament i rebre gas a casa seva des del primer dia del canvi, no han rebut cap factura pel cost d'aquest consum de gas. El motiu que aquestes persones no hagin pagat encara res pel servei que se'ls ofereix és que l'empresa Gas Natural, que també va ser qui es va ocupar de fer les adaptacions gratuïtes de les calderes, és una empresa distribuïdora però no comercialitzadora de gas. Això implica que els usuaris de gas canalitzat sotmesos al canvi de tipus de subministrament no tenen signat un contracte amb cap companyia que comercialitzi gas i, per tant, ningú no els l'està facturant.

En principi, d'acord amb la companyia distribuïdora, tots els abonats van rebre a casa seva una carta on se'ls comunicava que eren lliures de triar amb quina companyia volien tenir el seu contracte de subministrament. En el mateix missatge se'ls advertia que, en cas de no triar-ne cap, se'ls adjudicaria Gas Natural SUR, que ja els remetria el seu contracte per tal que els propietaris dels habitatges els validessin. Aquells usuaris que van triar aquesta opció encara no han rebut el seu contracte ni, en conseqüència, cap factura.

El canvi del tipus de gas i aquest període sense factures ha coincidit, a més, amb els mesos d'hivern, cosa que preocupa molt els consumidors, que temen rebre una factura global per l'import de tot el consum que no se'ls ha facturat i que inclou les dates més fredes de l'any, quan la despesa energètica és més elevada.

L'alcalde, David Rodríguez, davant de la preocupació que alguns ciutadans li van expressar respecte d'aquesta problemàtica, es va reunir amb els responsables de Gas Natural per demanar explicacions. Segons ha manifestat a Regió7, "van dir que era un problema intern de les dues companyies, que la distribuïdora i la comercialitzadora no acaben d'anar a l'hora". Això fa que hi hagi desajustos en el traspàs de les dades. De totes maneres, explica l'alcalde "van dir que abans de cobrar les factures les enviarien i que donarien facilitats per fraccionar el pagament, evidentment sense interessos".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema