n El grup Prensa Ibérica, companyia editora de disset diaris impresos i digitals a Espanya, entre els qual Regió7, reforça la seva estratègia de posicionament en confiar a Alejandro Sopeña, periodista de dilatada trajectòria en els mitjans de comunicació, el disseny de noves vies de negoci.

La identificació i desenvolupament de nous productes i serveis digitals i impresos serà una de les seves principals tasques al capdavant d'aquesta àrea.

Llicenciat en Ciències d'Informació per la Universitat de Navarra, Alejandro Sopeña ha estat director de Gaceta Universitaria i del diari esportiu Marca, en el qual va impulsar la Liga Fantástica, el joc de més èxit en la història de la premsa mundial, amb més de tres milions de jugadors en una temporada.

Sopeña va ser, a més, creador, fundador i primer director del diari Qué !, que durant la seva etapa va aconseguir en només nou mesos dos milions de lectors diaris (EGM). Els últims anys ha vinculat la seva tasca professional al periodisme digital, del qual és expert. Va ser promotor, fundador i director de Teinteresa.es, el portal amb què va aconseguir el màxim temps de permanència de lectura en pàgina i, més tard, director de lainformacion.com.

Sopeña ha liderat nombroses iniciatives solidàries. En plena guerra de l'Afganistan, va ser impulsor, amb la redacció de Gaceta Universitària, de la campanya «SOS Kabul», aleshores l'ajuda humanitària no governamental més important al país asiàtic. Al capdavant de la publiació, va organitzar una campanya d'ajuda a nens de l'Hospital Indira Gandhi de Kabul.