Les obres de cobriment de la riera de Can Carreras d´Olesa afronten la fase final, el que permet fer alguna de les operatives de circulació, com ara l'accés al Molí de l'Oli per part dels pagesos. Aquesta intervenció és la més important en matèria d'infraestructures al municipi olesà. El cobriment de la riera de Can Carreras és un dels projectes més importants i ambiciosos que ha engegat l´Ajuntament d´Olesa en molts anys, tant per l´import com per la magnitud de l´obra. En total, l´actuació costa una mica més de 2,2 milions d´euros, del quals l´Ajuntament aporta 1.250.000 euros i la resta, la Generalitat. Les obres van engegar el novembre de 2017.

La part més important de l´obra ha consistit en construir un calaix de 2,5 x 2,5 metres que permetrà canalitzar l´aigua de la pluja. Les aigües residuals es recolliran en una xarxa nova de clavegueram a la qual es connecten totes les llars. També es van fer murs de contenció per assegurar els habitatges abans de fer el calaix de canalització de l´aigua. Abans de començar les obres, es van fer uns treballs previs que van consistir en sondejos a través de georadars, per tenir la màxima informació de l´estat del subsòl i, per motius de seguretat, també es van inspeccionar tots els edificis afectats per les obres, als quals s´està fent un seguiment al llarg de la consecució de tot el projecte.

L´organització de l´obra d´urbanització de la riera de Can Carreras, segons han explicat fonts municipals, ha permès la simultaneïtat de treballs en els diferents trams en els quals es va dividir l´obra i la pavimentació també s´ha plantejat de la mateixa manera. Ha afectat la riera entre els carrers de les Altures i d´Anselm Clavé. Ara, la construcció arriba a la seva fase final, i pràcticament tots els trams afectats per l´obra ja tenen enllestida la pavimentació, després que a l´estiu es completés la fase més complicada, la construcció de l´estructura soterrada de la canalització.

Inicialment estava previst que les obres finalitzessin abans d´aquesta tardor, però les intenses pluges de la passada primavera i del mes de setembre i inici d´octubre han allargat els terminis d´execució. Malgrat tot, el regidor d´Obres i Edificació, Miquel Riera, ha assegurat que aquest retard no afectarà els accessos a la zona del Molí de l´Oli, que aquesta propera setmana comença la seva activitat, ja que es permetrà que els vehicles que vagin a portar les olives a premsar puguin passar pel carrer Clota, el vial que connecta el tram final de la riera de Can Carreras amb el centre urbà a través del carrer Anselm Clavé.

L´organització de l´obra d´urbanització de la riera de Can Carreras ha permès la simultaneïtat de treballs en els diferents trams en els quals es va dividir l´obra i la pavimentació també s´ha plantejat de la mateixa manera. Segons ha detallat Miquel Riera, pràcticament des del carrer Altures fins al carrer de la Senyora ja està col·locada la llamborda vermella que delimita la part de vorera per a vianants, i falta enllestir la part central per on circularan els vehicles, de la qual també s´ha d´acabar de decidir el color del paviment, que és de formigó. Un cop finalitzat el paviment central, ja es podrà circular per tot el tram de riera, malgrat que per donada per acabada l´obra encara mancarà que s´instal·li mobiliari urbà.

En aquest sentit, Miquel Riera ha explicat que en la part central de la riera, on s´eixampla aquest vial, s´aprofitarà per introduir més arbrat a la zona, fet que el regidor d´Obres i Edificació creu que permetrà "donar-li un caràcter de carrer, que ja no estarà condicionat pel pas de l´aigua". El que ja està enllestit és l'accés directe des del final de la riera, en la seva confluència amb el carrer Clota, fins al carrer Anselm Clavé, salvant el mur i el gran desnivell que hi havia fins ara en aquest punt.