08 de maig de 2019
08.05.2019

L'actiu Xènia Tostado assessora compradors del REC

La igualadina ha passat un matí de 'botigues' en una acció promocional d'AirBnB

08.05.2019 | 20:07
L'actriu Xènia Tostado, de compres al Rec

L'actriu igualadina Xènia Tostado ha passat un matí de compres al Rec. Ho ha fet en una acció solidària, perquè la seva estada tindrà una repercusió econòmica a la fundació Àuria, i perquè estava col·laborant amb la plataforma AirBnB.

A través de la plataforma AirBnB i en el marc del projecte New Destinations Summit que la plataforma ha iniciat amb l'Ajuntament d'Igualada s'ha creat la iniciativa solidària de compartir un matí de shopping amb l'actriu igualadina Xènia Tostado. L'actriu ha fet d'amfitriona a les 6 persones que han participat en l'experiència solidària en el marc de la vintena edició del Rec.019. En declaracions a Regió7 l'actriu de «Gigantes» ha comentat que «l'experiència solidària que ha creat AirBnB per fomentar el turisme a Igualada en col·laboració amb l'ajuntament ha estat personalment, descobrir el Rec.0 Experimental Stores i poder donar veu a la meva ciutat, als encants que té i poder veure què s'amaga en una regió que històricament té un gran passat tèxtil i molt per oferir a nivell cultural i paisatgístic de l'Anoia».

Aquesta ha estat la primera col·laboració entre l'actriu i la plataforma AirBnB, de la qual espera «que sigui la primera de moltes»; una col·laboració que troba necessària «tan per als valors de sostenibilitat i canvi de conscienciació que defensa AirBnB, com també per la solidaritat amb la fundació Àuria».

L'actriu que es pot seguir en el paper de la Bárbara a la sèrie d'Originals Movistar+ «Gigantes» ha rodat recentment «El secreto de Ibosim», de Miguel Ángel Tobías, film que en breu s'estrenar

El REC, amb més presència de marques que mai
La vintena edició de les Pop-Up Stores d'Igualada arrenca 65 stores, més de 100 marques i l'aposta per a les marques emergents en el marc del Pop up Day que s'hi poden trobar durant un sol dia. Les previsions per part de l'organització són de 110000 visitants al llarg dels quatre dies de festival i esperen incrementar el volum de visitants vinguts de Barcelona i de la resta del territori, un volum que a les passades edicions s'ha mantingut al voltant del 80%. En aquesta edició el festival de moda de les botigues efímeres ha aconseguit portar marques ubicades a la comarca, com ho és Munich i altres d'internacionals, com Converse i Ash. També, per primer any al Rec.0 s'hi pot trobar una pop-up store del F.C Barcelona. Cristina Domènech, organitzadora del Rec.0, ha dit que les novetats d'aquesta edició també s'han traduït en una proposta musical diferent, amb espai per a grups emergents i estils més urbans, com Kids from Mars, Donallop, Samxsen o Lauren Nine.

Josep Abril, dissenyador de moda i amb pop-up store al Rec.0 ha recordat les sinergies creades amb les dissenyadores i amigues Txell Miras i Míriam Ponsa, amb les quals es va coneixer en una de les edicions i amb qui ha acabat obrint iniciatives a Barcelona i a París. Abril ha destacat del Rec.0 que la iniciativa «té un aspecte comercial, sí, però t'emportes una esperiència estètica, una relació directa amb el client».

I una «experiència estètica» és el que des dels inicis ha volgut crear l'equip artístic que hi ha darrere el Rec.0 Experimental Stores. Per a Ramon Enrich, pintor, dissenyador i director artístic del Rec.0, el leit-motiv del seu treball és intentar fer les coses una mica diferents. Segons ha comentat, en aquests 10 anys «hem aconseguit crear comunitat, intentem que els recursos expressius siguin un senyal d'identitat». Enrich ha posat en valor la gràfica principal d'aquesta vintena edició, el cartell creat per David Carson, «el dissenyador més infuelt dwl segle XX» i la forma de treballar de l'artista americà, de la qual ha assenyalat que «quan crea fa un enamorament, no buscar donar a entendre, busca que t'interessis. El text acaba sent la imatge».

Des de RecStores han celebrat també la gran aposta feta pels germans Andrés amb la creació de l'hotel Somiatruites, l'increment de producció de les fàbriques adoberes i han anunciat que una empresa de comunicació s'instal·larà en breu al barri de les adoberies. I és que per a Domènech «vam néixer no com a vocació d'existir i cap de nosaltres provenia de la moda. Amb la mateixa llibertat que vam néixer, tenim la de morir». Segons han dit, si hi ha mensy espai per a ubicar marques de moda és també perquè el barri s'està recuperant. Domènech també ha fet referència a la ubicació del centre de Catalunya: «com a ciutat de la segona corona de Barceolona, tenim l'oportunitat d'oferir-nos. El Rec.0 és un motor més d'aquesta atracció. Com a Igualadins, manresans o des de qualsevol altra ciutat mitjana. Podem ser algú en aquest mapa de perfils de ciutat mitjana. Hem de canalitzar aquest potencial».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook