La Generalitat ha vehiculat la proposta del Servei Català de Trànsit que les matrícules dels vehicles incloguin el distintiu CAT de Catalunya a través dels partits, després d'una certa descoordinació al govern tripartit i fins i tot de discrepàncies entre CDC i UDC.

En un moment en què la màxima preocupació dels governs central i autonòmic és la lluita contra la crisi, tema en el qual se centrarà el debat de l'estat de la nació que arrenca avui, els partits catalans es van embrancar ahir en una polèmica sobre un tema ja recurrent, sobretot quan hi ha eleccions a l'horitzó: el distintiu del CAT.

Després que ERC ja anunciés el 4 de maig passat la seva idea de recuperar aquesta iniciativa amb vista al debat de l'estat de la nació, la Generalitat va tornar a plantejar ahir, des d'una àrea en mans d'ICV, una antiga reivindicació perquè les matrícules dels vehicles inclo-guin el símbol de cada comunitat.

El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, va explicar que la proposta, que es vol consensuar amb els partits i el sector automobilístic, es va enviar la setmana passada a la DGT.

El problema apareix quan el departament de Presidència adverteix que el Govern català, "de forma col·lectiva", no fa seva ara la iniciativa en considerar-la fora de lloc en aquest moment, sobretot quan ni el Govern ni el Parlament no hi tenen competències.

Per aquest motiu, tal com ja ha passat altres vegades en el passat, la proposta del Govern queda ara en mans dels partits que la vul-guin fer seva al Congrés dels Diputats, on sí que hi ha capacitat de reforma legislativa.

El PSC es va mostrar ahir obert a debatre la necessitat que les matrícules dels vehicles incloguin el símbol CAT, però va recordar que la prioritat és la lluita contra la crisi econòmica.

En la roda de premsa després de l'executiva del PSC, el portaveu del partit, Miquel Iceta, va indicar que els socialistes sempre han estat favorables a trobar una solució al distintiu de les matrícules, però no va concretat cap iniciativa.

El PPC s'ha abonat al tema, i la presidenta del PPC, Sánchez-Camacho, es va mostrar ahir disposada a "parlar" de la proposta, però només si hi ha "consens" amb el sector de l'automòbil.