El missatge nadalenc del rei Felip VI va registrar el 24 de desembre una audiència mitjana de 10.760.000 espectadors i un 71% de quota de pantalla en el conjunt del total de 29 cadenes que van emetre el discurs. Segons dades de Kantar Media ofertes per Barlovento Comunicación, el missatge del Rei del 2020 ha estat el més vist des que hi ha registres (1992), ja que només el 1993 es van aconseguir superar els deu milions d'espectadors (10.254.000). No obstant això, en diversos anys es va superar el percentatge de quota de pantalla obtingut aquest 2020.

En comparació amb el 2019, quan l'audiència va ser de 7,5 milions amb un 65,1% de quota en l'acumulat de les 25 cadenes, es va produir un augment de 3.223.000 espectadors, amb un consum total de televisió de 16,5 milions -5,3 milions més- i un increment de gairebé 6 punts en quota de pantalla.

Les dades reflecteixen que els segments demogràfics on el missatge nadalenc del rei va tenir més seguiment van ser entre les dones, els ciutadans de més 25 anys i les regions de Castella Lleó, Aragó i Astúries, que van registrar els percentatges més alts de quota de pantalla (86,9 %, 82,9% i 81,6%, respectivament). Per contra, Catalunya (46,5%) i País Basc (58,6%) van ser les comunitats on menys es va veure el missatge.

Aquest any, el rei Felip VI va incloure en el seu missatge de Nadal unes breus paraules per reivindicar el caràcter «renovador» del seu regnat i marcar distàncies amb el seu pare, el rei Joan Carles. «Els principis morals i ètics» que reclamen els ciutadans, va destacar, «obliguen tots sense excepcions» i «estan per sobre de qualsevol consideració, de la naturalesa que sigui, fins i tot de les personals i familiars».

El rei va tornar a triar el Saló d'Audiències del Palau de La Zarzuela per pronunciar el seu missatge de Nadal al costat de les banderes d'Espanya i la Unió Europea i, en aquesta ocasió, una foto de l'homenatge d'Estat a les víctimes de la covid-19.