L'alcalde de Castellgalí, el socialista Cristòfol Gimeno, veu insuficient rebaixar de 2.500 els vehicles la intensitat mitjana de trànsit de la C-55, que és l'objectiu que s'ha fixat el govern de la Generalitat per al 2017. L'obertura de la gratuïtat o de descomptes a tot el trànsit que circuli per la C-16, entre l'accés troncal nord (Santa Anna) i Castellbell i el Vilar en els horaris de matí i tarda previstos, hauria de suposar aquest trasllat de cotxes de la C-55 cap a l'autopista. «Reduir-ne 2.500, vol dir que encara en quedarien 25.000, segons els càlculs que fa la mateixa Generalitat, i, per tant, el col·lapse es mantindria», segons afirma Gimeno. «És una mesura que no resol el problema», afegeix.

Castellgalí és un del municipis que pateixen els problemes de la densitat d'aquesta carretera. Gimeno reclama que s'abordi «una vegada per totes el desdoblament de la carretera entre Manresa i el túnel de Bogunyà».

Gimeno, que el dia 28 de novembre passat, en un ple, va rebre la sol·licitud de tots els grups del seu municipi (PSC, CiU i ERC) per reclamar «una solució real» a l'actual congestió de la carretera C-55, considera que l'objectiu que es planteja la Generalitat és insuficient per resoldre el problema. Gimeno ha esdevingut en aquests moments la veu política que capitalitza la queixa respecte a la situació actual. Mentre els líders d'ERC i CiU mantenen un to de prudència esperant que el conseller de Territori, Jordi Rull, els anunciï, el dia 19 de desembre, un canvi significatiu en la seva política de gestió del trànsit a la C-55, Gimeno adverteix que no hi ha cap canvi a la vista. «L'única inversió que preveu la Generalitat en el pressupost del 2017 per a la C-55 és una partida de 644.015,36 euros per a la instal·lació d'un sistema de control de trànsit que en els comptes de la Generalitat apareix descrit com a «sistema de peatge tancat virtual». «I si és aquesta la solució que ha d'anunciar el conseller a la reunió d'alcaldes del dia 19, anem malament», sentencia. Aquesta inversió hauria d'incloure el sistema d'informació variable que ha de servir per fer més efectius els desviaments en cas de col·lapse per accident de la C-55.

Gimeno es queixa per la situació que viu el seu municipi, per les queixes que rep dels veïns, pels molts problemes que tenen els camions de gran tonatge per incorporar-se a una carretera amb una densitat de trànsit tan alta i perquè no intueix canvis significatius en la política de la Generalitat en aquest tema.

«Al darrer consell d'alcaldes, el 30 de juny passat, em vaig tornar a queixar i vaig tornar a reclamar solucions. Se'ns va dir que esperéssim l'entrevista amb el conseller. Tot fa preveure que el conseller no ens dirà res més que el que ja sabem, i llavors què farem, beneir-ho?», es pregunta. I afegeix: «tot el trànsit que puguem treure de la C-55 serà benvingut, però això té un cost molt alt cada any per a la Generalitat», que ha de compensar la concessionària Autema perquè apliqui els descomptes. Fer el desdoblament té un pressupost «alt», segons Gimeno, de 130 milions d'euros, «però durant els exercicis 2015 i 2016 el govern se n'ha gastat 355 per rescatar la C-17, encara que fossin unes altres circumstàncies».