El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar ahir que demanarà al govern de Madrid que el ministre de Foment, José Blanco, visiti la Cerdanya i hi prengui un compromís d'impulsar les infraestructures de comunicació de la comarca. Nadal va fer aquest anunci en el transcurs d'una visita a les obres de construcció del nou pont per al tren al barri de la Molina d'Alp. Nadal va fer la visita acompanyat del president del Consell Comarcal, Esteve Maurell, i de l'alcalde d'Alp, Cosme Ruaix, que va definir les feines de tancament del nou pont d'"històriques" perquè deixen enrere l'antic pont de dos arcs que dificultava el trànsit.

El conseller de Política Territorial va argumentar la presència de Blanco a la Cerdanya "perquè vegi el que estem fent i, alhora, aporti els primers compromisos de calendari" pel que fa a la variant de Ribes de Freser i el túnel de Tosses. Per a Nadal, la visita del ministre permetria "lligar" l'estrena de les noves infraestructures, entre les quals la millora de la línia fèrria, i l'anunci de les futures inversions. Entre aquest paquet de futures inversions que es proposarien a Blanco també hi hauria l'escurçament del trajecte entre Puigcerdà i Barcelona, el qual es podrà afrontar quan es desdobli la línia entre Vic i Barcelona, segons va explicar Joaquim Nadal. En aquest sentit , el conseller va manifestar que "tan bon punt tinguem desdoblat el tram entre Vic i Barcelona el temps entre Barcelona i Puigcerdà es podrà reduir".

Conveni a tres bandes

La construcció del nou pont ha estat possible gràcies a un conveni de col·laboració entre el departament de Política Territorial, el ministeri de Foment i l'Ajuntament d'Alp a partir del qual el Govern de la Generalitat el paga amb una aportació de dos milions d'euros i Madrid el construeix aprofitant les obres de millora de la línia. Cosme Ruaix va remarcar que per a Alp és un dia molt important perquè es veu aconseguida una demanda de molts anys. L'alcalde va avançar que si bé és previst que la reobertura de la línia per als passatgers es faci el novembre, a final d'aquest mes o principi de setembre ja hi podrien circular vehicles de proves. Ruaix va recordar que el pont vell representava una "barrera física" perquè un dels arcs no permetia el pas de camions i autocars.