Són majoritàriament molt joves, tenen talent per encarar el futur amb atreviment i jugaven a casa. Amb tot a favor per guanyar, doncs, una dotzena de músics berguedans van encetar dissabte al vespre a la plaça de Sant Pere de Berga el pot de les emocions per la imminència del Corpus. El ja tradicional Concert de Patum Memorial Ricard Cuadra, que aquest any ha assolit la vintena edició, va omplir la plaça amb uns cinc-cents amants de la música i de la Patum així com de parents i amics dels intèrprets. Així, a diferència d'altres edicions en què el cartell incloïa músics o formacions mediàtiques, aquest any el resultat va ser una vetllada 100% berguedana i per tant 100% sentida, amb el to familiar que tenen les jornades de Patum a pesar de congregar multituds.

La primera part del concert la van protagonitzar peces recuperades de l'arxiu de partitures del Memorial Ricard Cuadra, com un fragment de la Rapsòdia de la Patum d'Albert Guinovart, per a piano i banda, i un dels números del Viatge de Patum de Roger Belmonte, per a acordió i banda, i altres de noves compostes per a l'ocasió. Les van interpretar els músics solistes berguedans Sara Subirana, a l'acordió; Judit Marmi, al clarinet; Martí Villegas, al fiscorn; Mariona Casellas i Marc Garcia, al piano; Rosa M. Rodríguez, Jordi Boixader i Ariadna Just, al saxòfon; Denis Rojo, al saxòfon i al flabiol; Joan Sala, a la tenora; Guillem Cardona, a la trompeta; Francesc Planella, al violí; i Laura Masferrer, al violoncel, sota la direcció de Sergi Cuenca. Cada peça oferia un record apuntat a les músiques populars de la Patum. En la segona part del concert, amb les ànimes ja escalfades, les melodies completes d'un salt en les versions de J.B. Lambert i Ricard Cuadra van acabar d'arrodonir l'ambientació pre-Corpus.

Amb la plaça Sant Pere establerta de nou com a epicentre de la vida dels berguedans, les últimes notes del concert van semblar deixar el testimoni entregat per a una setmana sense fre.